Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har funnet verdens beste pickup


HvitRavn

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Likte den ene sangen du la ut, hørtes bra ut. Og synes at "vokalaktig" er en god karakteristikk av lyden dens.

Men er litt usikker på om er vokalaktig er i min smak eller ikke, det kommer vel kanskje litt an på sjangeren og formålet.

Har du noen andre lydklipp med gitaren, hvor du bare bruker ett eller to gitarspor? Hadde vært interessant å høre hvordan pickupen gjorde seg til litt andre typer sjangre og til andre mengder vreng. (for all del, elsker både den litt tunge instrumentalsjangeren, og gode porsjoner vreng, og det siste er vel denne pickupen ment for)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei nå har jeg fått min "artec hot rail alnico". Den skal inn i Jag-stangen min. Men jeg har lyst til å fjerne singlecoilen da den aldri blir brukt.

Pickupen har fem ledninger; En svart, en grønn, en hvit og rød tvinnet sammen, og en i spunnet i metall

328501.jpeg

Ledninger fra pickup

328505.jpeg

Diagram fra Jag stang

Kan hot railen splittes?

Hvordan skal jeg lodde hvis jeg kun vil ha "hot rail" med volum og tone? Og kan jeg bruke en av bryterene for å splitte humbuckeren(hvis den kan splittes)?

Eventuelt, hvor kan jeg lese noe om dette?

På forhånd takk

Smallclone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fekk etter litt hovudbry, loddeboltbrannsår, teip og eplemost installert min artec hot rail i neck på RG560'en. Takkar Hvitravn for hjelpa eg fekk ;)

Uansett, fytti helsikke for ein smooth lyd! Har ikkje hatt tid til å prøva han ut så mykje endå, men fekk eit vanvittig bra fyrsteinntrykk. :) Ikkje verst investering nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.