Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har funnet verdens beste pickup


HvitRavn

Anbefalte innlegg

Når det er sagt, så har jeg lurt på noen ganger hvordan prissetting på pickups er. La meg med en gang understreke at jeg er sikker på att Lollars og slikt er av topp kvalitet, men det er tross alt en grense for hvor dyre magneter, stålpinner, plastskiver og vikletråd det er mulig å kjøpe inn.

Nå er jo Fralin, Lollars og Bareknuckles ikke noe særlig dyrere en standard Seymour Duncan eller EMG mikker, og de har en helt annen produksjonsprosess. Tror nok de "store" merkene har en mye høyere avanse på sine mikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er da ikke noe feil i en litt tabloid overskrift? Såpass bør vi vel tåle..

Når det er sagt, så har jeg lurt på noen ganger hvordan prissetting på pickups er. La meg med en gang understreke at jeg er sikker på att Lollars og slikt er av topp kvalitet, men det er tross alt en grense for hvor dyre magneter, stålpinner, plastskiver og vikletråd det er mulig å kjøpe inn.

Det kan da vel ikke være slik at vi evt. betaler masse penger for navnet på pickupen? Altså, at vi betaler en masse for egentlig ingenting?

Vi får selvsagt den kvaliteten vi betaler for uansett hva vi kjøper, gjør vi ikke det, da? :P

GFS-pickupen jeg har forsøkt (Fat Pat) var en stor skuffelse med tanke på hvor mye bl.a. du og og HvitRavn har hypet dette merket. Pinglete, ufeit og kjedelig, rett og slett. Design, godt arbeid og kvalitetssikring koster penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dumt at du ikke ble fornøyd. I den grad jeg har "hypet" noe, tviler jeg på at jeg har gått god for FatPaf, forresten. Den har jeg aldri prøvd.

Jeg har en tele med GFS- rails, og en preamp i, og så har jeg en strat med en rails i. Jeg er godt fornøyd med de, og det har jeg sagt fra om. Det at det betyr at alle pickupene til GFS er helt topp, er å dra konklusjonen litt langt. Jeg har ikke testet ut flere enn de rails- pickupene.

Det betyr da ikke at alle andre i hele verden kommer til å bli fornøyd med de pickupene, for det første. Andre har kanskje andre preferanser.

Jeg har både rimelige og dyre pickups, som for eksempel Seymour Duncan og EMG. Min erfaring er at de dyre ikke nødvendigvis er verdt prisforskjellen. Kanskje jeg er for lite kravstor, hva vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten det, eller at du egentlig skulle ha hatt en annen pickup som passer din smak bedre, eller så har du helt rett, det er ikke noe å skryte av. Det siste er jo helt klart en mulighet. Det at folk misliker pickuper er ikke nødvendigvis knyttet til pris, se bare på hvordan man diskuterer rundt EMG- pickupene, særlig de aktive, og de kan jo ikke akkurat beskyldes for å være billige..

Har tenkt litt på det, etter en liten polemikk her om at "Ibanezpickups er så drit-dårlige".

Det er de trolig ikke, så dumme er ikke Ibanez- folkene. Det som kanskje er litt av problemet, er at de er laget for at "alle" skal like dem, og derfor blir de litt standard i lyden, litt A4, og kjedelige.

Strengt tatt skulle det vært mulig å leie pickups, prøvemontere de, og så finne ut om det er noe man liker i sin gitar. Det nærmeste jeg kan tenke ut fungerer slik, er vel bruktmarkedet her.

Forøvrig synes jeg forresten at du skal poste litt om at du ikke er fornøyd, gjerne i en liten tråd, slik at folk får med seg at ikke alle er fornøyd med GFS, selv om Hvitravn og jeg har snakket pent om pickupene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.