Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har funnet verdens beste pickup


HvitRavn

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo strengt tatt veldig subjektiv om en synes en 29 dollar pickup er like god som de dyrere seymour og dimarzio,

Vi har alle forskjellige behov når det kommer til lyd, og for HvitRavn sitt tilfelle så var denne den perfekte pickup for han. Er jo en grunn til at man har mange pickuper å velge imellom.

Tviler ikke på at det er en god pickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo strengt tatt veldig subjektiv om en synes en 29 dollar pickup er like god som de dyrere seymour og dimarzio,

Vi har alle forskjellige behov når det kommer til lyd, og for HvitRavn sitt tilfelle så var denne den perfekte pickup for han. Er jo en grunn til at man har mange pickuper å velge imellom.

Tviler ikke på at det er en god pickup.

Ikke jeg heller, men det er jo likevel ikke "verdens beste pickup", noe som igrunn var hele poenget mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke overbevist om at 29-dollars-saker fra ebay danker ut Lindy Fralin og Lollar.. :)

Fralin og Lollar har jo ikke railpickups engang.. Vi snakker vel her om to litt ulike typer pickups. Og hvorfor skulle en pickup koste mer enn 30$ hvis den er produsert i et lavkostland ? Det er jo ikke spesielt kostbare deler i en gjennomsnittlig pickup uansett hvem som lager den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemoro at noen finner en PU som låter akkurat slik de ønsker, og atpåtil til en hyggelig pris. Bedre blir det jo ikke :D

Men jeg tror vel som en del andre her, at dersom dette var "The PU, ever", så hadde den vært å finne som standard på en rekke kjente merkegitarer... B)

Eller, det jeg vel egentlig prøver å si, er at jeg kanskje ikke tror at det er lurt av alle å bestille de samme, sånn helt ellevillt, uten å ha hørt dem, gjennom egen amp... ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tror vel som en del andre her, at dersom dette var "The PU, ever", så hadde den vært å finne som standard på en rekke kjente merkegitarer... B)

Interessant det du sier der.. Jeg tror nemlig ikke at det hadde vært mulig for en asiatisk OEM produsent å få den typen anerkjennelse uansett hvor gode pickups de lagde. Dermed kommer de aldri til å sitte i noen dyre merkegitarer.. Ikke under eget navn i alle fall. Se på GFS sidene f.eks, tror du salget og omtalen hadde vært så positiv hvis de fortalte i klartekst at alt er produsert av ymse asiatiske OEM produsenter for "knapper og glansbilder" ?

Eller, det jeg vel egentlig prøver å si, er at jeg kanskje ikke tror at det er lurt av alle å bestille de samme, sånn helt ellevillt, uten å ha hørt dem, gjennom egen amp... ^_^

Verdens beste pickup eksisterer selvsagt ikke. "Verdens beste" for meg og min gitar derimot, kan man vel våge seg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, men det er jo likevel ikke "verdens beste pickup", noe som igrunn var hele poenget mitt :)

Det kan da vel vitteligen være verdens beste pickup for hvitravn :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke overbevist om at 29-dollars-saker fra ebay danker ut Lindy Fralin og Lollar.. :)

Jo

Ikke jeg heller, men det er jo likevel ikke "verdens beste pickup", noe som igrunn var hele poenget mitt :)

Jo

Verdens beste pickup eksisterer selvsagt ikke.

Jo

Er ikke uenig i det hele tatt. Men i tittelen anntyder han jo at han har funnet den ultimate pickupen for oss alle - og DET stemmer ikke :)

Jo

Men fra spøk til alvor, så forstår jeg at jeg plutselig har lagt lista skyhøyt her. Så for å komme med en liten disclaimer: når jeg sier verdens beste pickup så inkluderer det et avveid forhold mellom tonale kvaliteter som jeg (og sannsynligvis mange andre) verdsetter, satt opp mot byggekvalitet og pris. Pickuper til flerfoldige hundre dollars låter forhåpentligvis bedre enn stakkars Artec fra Taiwan på en eller annen måte -- noe annet ville jo være uhørt. Jeg får kutte litt ned på hvitvinskonsumet og spare til Lol&Lindy, så får vi se :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fra spøk til alvor, så forstår jeg at jeg plutselig har lagt lista skyhøyt her. Så for å komme med en liten disclaimer: når jeg sier verdens beste pickup så inkluderer det et avveid forhold mellom tonale kvaliteter som jeg (og sannsynligvis mange andre) verdsetter, satt opp mot byggekvalitet og pris. Pickuper til flerfoldige hundre dollars låter forhåpentligvis bedre enn stakkars Artec fra Taiwan på en eller annen måte -- noe annet ville jo være uhørt. Jeg får kutte litt ned på hvitvinskonsumet og spare til Lol&Lindy, så får vi se :ninja:

Hmm, da tyder ting på at tråden ble startet ETTER inntak, ikke motsatt som oppgitt ... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe feil i en litt tabloid overskrift? Såpass bør vi vel tåle..

Når det er sagt, så har jeg lurt på noen ganger hvordan prissetting på pickups er. La meg med en gang understreke at jeg er sikker på att Lollars og slikt er av topp kvalitet, men det er tross alt en grense for hvor dyre magneter, stålpinner, plastskiver og vikletråd det er mulig å kjøpe inn.

Det kan da vel ikke være slik at vi evt. betaler masse penger for navnet på pickupen? Altså, at vi betaler en masse for egentlig ingenting?

Vi får selvsagt den kvaliteten vi betaler for uansett hva vi kjøper, gjør vi ikke det, da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.