Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye pickups til mexico tele? hvem?


LesMarshall92

Anbefalte innlegg

Ja, det han lurer på er da hvilken pickup han skal kjøpe til en standard mexico-tele.

bytte begge såklart.

Spiller rock, og vil ha et set med onkli rockepickups ;)

Men kom gjerne med forslag til pup's med klassisk tele lyd også :)

Pickup-opsettet hans er SS, og det vil han forsette med.

Forsterkeren hans er en Marshall Jcm200 dsl hvis det har noe å si :)

Problemet hans er at de gamle pickupene støyer og piper.

Jeg spiller i band med han og det er sinnsykt irriterende for meg og! hehe :P

Takker for svar ;)

EDIT: litt mer info.

Endret av LesMarshall92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så kikke på den tele- preampen som GFS selger. Jeg har en sånn i en tele, og det gir uante muligheter.. Anbefales på det varmeste!

Men en liten advarsel- det blir veldig trangt! Det er nesten så jeg ville ha kjøpt med og frest inn en egen batteriholder. Jeg klarte ikke å få plass, og måtte bytte ut pickupvelgeren med en miniversjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss dere spiller med så pass mye gain, så kunne jo han vurdert en gitar med humbucker eller skaffe sånne mini-humbs-ting.

SD JB jr for eksempel

han har en gitar med humbuckers og, men vil ha s-s på telen, og den støyer og piper helt fælt. ;)

og til castor, tror du det ikke er lettere å bare bytte pup's? for det er ikke penga det står på eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den preampen er da ikke gratis, så det var ikke økonomi jeg tenkte på. Det jeg opplevde, var at jeg fikk en tele med et vanvittig stort spekter med lyd, i forhold til det jeg hadde fått ved bare å bytte pickups. Satte inn et sett med GFS blades samtidig, og jeg synes det er helt rått. En av de morsomste gitarene jeg har! Låner jeg den bort til noen, sliter jeg med å få den igjen. Helt sant..

Det betyr ikke at det er riktig for alle andre, men en tele som glatt overstyrer en cleankanal, fordi den har 25 Db boost, er litt uvanlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.