Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar til 4k ish


Sigmar

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å bytte ut min gamle Samick, med noe som høres bedre ut samt bedre å spille på. Jeg er amatør, så har da liten greie på gitarer. Spiller mye forskjellig, så det må være en litt anvendelig sak. Usikker på om jeg skal gå for en med mikrofon, har forsterker, men hvis man må veldig opp i pris er jeg heller negativ til det.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Ibanez AEL se40 (eller noe sånt). Har gode erfaringer med akustiske ibanezer helt generellt, får relativ mye for pengene. Vil påstå at de har noen helt kurante gitarer for snill pris. Men kommer helt ann på hva man er ute etter, jeg vil råde deg til å stikke til noen gitarshapper og bare prøve alt som er der. Finn ut hva du leter etter i en gitar, etter det kan du begynne å lete på bruktmarkede hvis du vil ha mer for pengene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en sånn, som jeg etter hvert ble venner med. Jeg synes den var tungspilt, det er gjerne kassegitarer med stålstrenger.

Derfor skiftet jeg til litt tynnere strenger, og filte ned broen rundt en millimeter. Nå er den veldig god å spille på. Min tålte den noe lavere strengehøyden helt fint, ikke noe båndklirr eller annet tull. En så lav strengehøyde som det er på den nå, borger for brukbar byggekvalitet og bra båndarbeide.

Jeg har også lånt den bort til erfarne gitarister, som skryter den opp i skyene. Dette er folk som eier dyre kassegitarer som de kjøpte for noen år tilbake, og de kan ikke skjønne at man kan få en så god gitar for så lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider