Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny akustisk gitar til 4k ish


Sigmar

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt å bytte ut min gamle Samick, med noe som høres bedre ut samt bedre å spille på. Jeg er amatør, så har da liten greie på gitarer. Spiller mye forskjellig, så det må være en litt anvendelig sak. Usikker på om jeg skal gå for en med mikrofon, har forsterker, men hvis man må veldig opp i pris er jeg heller negativ til det.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Ibanez AEL se40 (eller noe sånt). Har gode erfaringer med akustiske ibanezer helt generellt, får relativ mye for pengene. Vil påstå at de har noen helt kurante gitarer for snill pris. Men kommer helt ann på hva man er ute etter, jeg vil råde deg til å stikke til noen gitarshapper og bare prøve alt som er der. Finn ut hva du leter etter i en gitar, etter det kan du begynne å lete på bruktmarkede hvis du vil ha mer for pengene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en sånn, som jeg etter hvert ble venner med. Jeg synes den var tungspilt, det er gjerne kassegitarer med stålstrenger.

Derfor skiftet jeg til litt tynnere strenger, og filte ned broen rundt en millimeter. Nå er den veldig god å spille på. Min tålte den noe lavere strengehøyden helt fint, ikke noe båndklirr eller annet tull. En så lav strengehøyde som det er på den nå, borger for brukbar byggekvalitet og bra båndarbeide.

Jeg har også lånt den bort til erfarne gitarister, som skryter den opp i skyene. Dette er folk som eier dyre kassegitarer som de kjøpte for noen år tilbake, og de kan ikke skjønne at man kan få en så god gitar for så lite penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min Ibanez AEL se40 (eller noe sånt). Har gode erfaringer med akustiske ibanezer helt generellt, får relativ mye for pengene. Vil påstå at de har noen helt kurante gitarer for snill pris. Men kommer helt ann på hva man er ute etter, jeg vil råde deg til å stikke til noen gitarshapper og bare prøve alt som er der. Finn ut hva du leter etter i en gitar, etter det kan du begynne å lete på bruktmarkede hvis du vil ha mer for pengene ;)

Enig med han, ibanez sine akustiske låter knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at den er litt tungspillt, men ikke helt ille. Den passer godt til mitt bruk, og jeg bruker 0.12 strenger :P Da låter den mye bedre ;) Selv om den kan være litt tung å spille på vil jeg ikke si den er vond å spille på. Det er ikke en kassegitar som kan erstatte en elgitar, den har et helt annet bruksområde. Jeg liker den best til fine åpene akkorder, tynt plekter og full peising :P Den låter forsovidt også veldig godt i G dur tuning og sånt no, og jeg har dessuten aldri hørt så gode overtoner fra andre gitarer (ikke at jeg har skjekka alle mulige gitarer på dette punktet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd mye bra med Ibanez-gitarer til rundt den prisen der.

Men, jeg har selvsagt også et annet forslag til spesielt interesserte:

Jeg har en høyere grads Morgan akk.gitar som jeg vurderer å selge for cirka 4500,- hvis det er av interesse. Nypris cirka 9000,- + en god gator-cases hardcase/bag (den er hard, men laget i stoff). Fin, lettspilt gitar med fin klang!

Dette er ikke en salgstråd, så tror ikke vi skal diskutere det videre her (men send gjerne en PM). Kommer til å lage en salgstråd snart, så følg med på Kjøp & Salg-delen av forumet. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må først og fremst si tusen takk for engasjementet. Jeg må si at det frister med Ibanez AEL-40SE RLV eller Ibanez AW-40ECE, får de for ca 4000 kr hos en butikk her i Bergen. En annen jeg har sett litt på er Morgan WG120CE. Prøvde den i dag og jeg likte lyden og den var god å spille på samt den er koster bare 3000 kr. Desverre fikk jeg ikke prøve Ibanezene da de ikke hadde de inne.

Endret av Sigmar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.