Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plugg på boss-adapter


Jens-K

Anbefalte innlegg

Sidan det nettopp har vore jul og kontoen har blitt noko slankare, tenkte eg at eg skulle vere økonomisk og spare eit par hundringsar på å kjøpe adapter til boss-pedalane mine på clas o. Kan nokon svare meg på om det er standard dimensjonar på pluggane på slike adapterar? Altså, ein size for alle 9V f.eks? Evt. veit nokon kva dimensjon som er på boss-pluggen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, glemte å svare deg på det her på PM :P Jeg har ikke vært borti noen pedaler som drar 9V og bruker noen annen type plugg (med unntak av eldre Electro-Harmonix kanskje?), men det er nok flere forskjellige strømforsyninger. Ta med pedalen i butikken og prøv :) Pass på at du får en med minus i senter - og kjøp en daisy chain så du kan bruke den på flere pedaler!

239865.jpg

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. :) Kan funke veldig bra. Brukte det selv før. Men når jeg begynte å få litt hummer og kanari oppi brettet mitt i stedenfor bare BOSS-produkter ble det en del brum. Trodde støyen som kom var jordsløyfe mellom enhetene jeg.. Eller er det helt på jordet? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor, eg er 100% sikker på at du kan svare meg på det eg spør om først i denne tråden. :D Har ikkje clas i umiddelbar nærleik, skal derfor bestille på nett, derfor hadde det vore greitt å vore sikker på kva for ein adapter eg skal gå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i å anbefale ting jeg ikke har prøvd selv, derfor har jeg ikke svart. Men for å si det slik, hvis jeg hadde et pedalbrett, og jeg skulle ha kjøpt meg en eliminator, og jeg skulle ha handlet på Clas, så hadde jeg kjøpt varenummer 36-1169.

Grunnen er at da har du mer enn nok strøm, og det er en stabilisert strømforsyning, noe som sørger for at den gir en mindre grisete strøm til pedalene.

Som allerede nevnt, så vet jeg at enkelte opplever støy ved å bruke strømforsyninger som ikke har mange enkeltstående utganger, men en felles, som denne har.

Hos andre går det helt fint, og jeg har ikke nok greie på det til at jeg kan si hvorfor det skjer i noen tilfeller.

Denne er uansett ikke av de dårligste, av årsaker jeg allerede har nevnt. Trolig klarer du deg fint med den som er hakket mindre, også men den er jo ikke så mye billigere.. Varenummer 32-8529.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Castor, eg er 100% sikker på at du kan svare meg på det eg spør om først i denne tråden. :D Har ikkje clas i umiddelbar nærleik, skal derfor bestille på nett, derfor hadde det vore greitt å vore sikker på kva for ein adapter eg skal gå for.

Clas har jo adaptere med utbyttbare tupper, slik at du kan velge hvor stor den skal være.

edit:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=59011086

Endret av Haarball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så glad i å anbefale ting jeg ikke har prøvd selv, derfor har jeg ikke svart. Men for å si det slik, hvis jeg hadde et pedalbrett, og jeg skulle ha kjøpt meg en eliminator, og jeg skulle ha handlet på Clas, så hadde jeg kjøpt varenummer 36-1169.

Grunnen er at da har du mer enn nok strøm, og det er en stabilisert strømforsyning, noe som sørger for at den gir en mindre grisete strøm til pedalene.

Som allerede nevnt, så vet jeg at enkelte opplever støy ved å bruke strømforsyninger som ikke har mange enkeltstående utganger, men en felles, som denne har.

Hos andre går det helt fint, og jeg har ikke nok greie på det til at jeg kan si hvorfor det skjer i noen tilfeller.

Denne er uansett ikke av de dårligste, av årsaker jeg allerede har nevnt. Trolig klarer du deg fint med den som er hakket mindre, også men den er jo ikke så mye billigere.. Varenummer 32-8529.

Aj, dei var begge dyrare enn den originale boss-adapteren :blink: Sikkert like greitt å gå for ein original...

Eller evt denne? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=59043542

Endret av Chuck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.