Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[LØST] Line 6 Pod X3 Live - Clean lyd?


asandven

Anbefalte innlegg

Takker for all hjelp.

Problemet var ganske enkelt at det det lå to lyder samtidig. Knappen for "tone 2" var det da bare å trykke litt på.

Nå funker alt glimrende.

---

Hei og hjelp :)

Nå har jeg skrudd meg jorda omtrent i 80 dager på dette lille brettet.

Jeg har forsøkt igjennom Amp og også igjennom aktiv monitor/høytaler.

Har også spilt den rett i PA, men samme resultat.

Får laget masse fine lyder, men uansett hva jeg velger så blir ikke lyden helt clean. Det er alltid litt crunch.

Har forsøkt med kjipe stratocaster squier pickups, til telecaster og også emg, men neida.

Plugger jeg gitaren derimot rett i amp, som er en marshall combo av noe greier, så kommer det, om ikke så pen clean lyd, i allefall en clean lyd.

Har prøvd å skru av alle effekter, amp simuleringer og slikt, men lyden låter bare vrak.

Er det noen som har vært borti problemet eller kan tenke seg hva det er?

Nå begynner jeg å lure på om brettet er defekt....

All hjelp mottas med stor takk.

Hilsen Andreas.

Endret av asandven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Prøv å spille gitar > POD > headphones/koss

2. Se om ikke en av kablene dine er litt defekt.

Kan ikke så mye om instillingene på X3 Live, men jeg er sikker på at disse låter tøft viss du bruker dem som preamp.

Du vet dette helt sikkert, men Gain/Drive må være så lavt som mulig for mest mulig clean lyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nesten ut som om det er ett eller annet parameter i Poden din som klipper signalet.

Nå kjenner ikke jeg Pod, men på Boss GT8, som jeg har, kan man måle signalet hele veien igjennom, og se om det klipper noen steder. (som oftest er det på utgangen)

Løsningen da er å senke nivåene, til man finner "synderen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Jeg bruker samme pod'en og har opplevd en uønsket klipping. For min del var problemet veldig enkelt løst ved å aktivere dempeleddet på inngangen. Det er en liten bryter rett til venstre for volumpedalen. Mener å huske at den er merket "Guitar in pad" Sett denne på "On" og hør om det hjelper på signalet.

Hvis ikke så er det også greit å huske på at POD X3 live har to prosessorer. Hvis du er i dual mode og skrur kun på den ene prosessoen vil lyden fortsatt gå gjennom den andre prosessoren og simuleringer, effekter eller hva det måtte være vil farge lyden. Dette kan du kjapt sjekke ved å trykke på "Tone 2" bryteren. Denne knappen lar deg velge hvilken av prosessorene du skal redigere. Herfra må jeg nesten bare referere til manualen. Det finnes mange muligheter med Dual tone funksjonen. Du kan f.eks. kjøre de helt separat, men på samme utgang. Det er ganske stilig hvis du har en delay loop du vil legge en annen gitarlyd over.

Post gjerne videre hvis du ikke finner løsning på problemet, og seff hvis du finne løsningen. Alltid greit å vite om evt. bugs i en pedal som har større prosessorkraft enn min første PC... ;)

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Takk for hjelp.

Har ikke funnet noen løsning enda. Kablene jeg bruker er helt nye og fungerer utmerket på alt annet av utstyr.

Skal sjekke om det er noe dual tone, som ligger å durer i bakgrunn, men jeg har f.eks forsøkt å laste inn pre-lagde lyder fra pod'en. F.eks clean lyd'en til Nothing else matter som ligger lagret. Jeg ville tro at denne skulle være ganske rein ut noen crunch i bakgrunn.

Men, jeg dobbeltsjekker alt og tester litt.

Kommer tilbake med resultat :)

mvh

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.