Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig hjemmestudio


ChrSB

Anbefalte innlegg

Hei! Sitter nå på skolen og søker etter mikser og lydkort som skal brukes til hjemmebruk. Budsjettet er tynt da jeg ikke har lyst til å bruke allverdens på et kurant hjemmestudio. Jeg tenker på følgende:

Lydkort

Mikser

En venn av meg har en SM57 i lite bruk, tenker at jeg får lånt denne når det trengs.

Vil dette holde?

Endret av ChrSB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil anbefale deg at du kjøper et lydkort med 2 kanaler inn og ut. Da vil du kunne spille inn 2 instrumenter samtidig eller eventuelt en kanal med gitar direkte og en kanal med mik på gitarforsterker. Så ville eg heller brukt pengene du har tengt til å bruke på en mikser over på et brukende sett med hodetelefoner. Her er mitt forslag vertfall:

Headset:

http://www.kickmusic.no/Shop/product/812785.aspx

Har samme headset sjøl, bare i lukke utgave sia eg bruker det av og til med trommer og da er det greit, veldig bra! Ingenting å si på kvalitet og lydkvalitet!

Lydkort:

http://www.benum.no/Shop/product/1583367.aspx

Lydkort med greie preamper, mulighet for direkte monitoring osv osv. Alt du trenger.. :)

Endret av p_bassmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg bare kjøpt Guitar Rig Session og oppgradert til fullversjon av GR3 softwaren.

En XLR inngang med phantom mating og en jack inngang for bass/gitar med separate in/out nivåer.

Den har også en god innebygget preamp spør du meg. Med fullversjonen av GR3 har du jo også bass amps.

Blir i tillegg bundlet med Cubase LE.

Syntes den pakka er genial til prisen. Ser ikke vitsen med den mikseren din egentlig :)

Oj, dette så ut som en skikkelig salgsannonse :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydkort: M-audio Fast Tracker Pro

Headset: Beyerdynamics DT880

control surface: Remote Zero SL - knakende god midi-kontroller.

Da har du det meste du trenger til et fett hjemmestudio. en control surface er gull, for da slipper du å skru på knobs og slidere med musa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for en Mbox2 som jeg har :P Jeg er veldig fan av dem fordi du får med pro tools, så det er veldig plug&play. Jeg fikk tak i mbox2 for 2500,- det er ikke ille.

Det er jo veldig lett å skaffe opptakssoftware via havna, men kjenner flere som har hatt masse problemer med dette. Med mbox er det lite hassle. Det er dessuten preamp og 2x inn/ut og hele pakka.

Denne hadde nok vært ypperlig!

Endret av LilleLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flere som lager rimelige miksere med innebygget lydkort, som den Alesis- mikseren. En slik løsning synes jeg ser veldig spennende ut.

Hvis du vil ha en mikrofon selv, tror jeg du vil finne en Behringer- mikrofon til tre hundre kroner vel verdt pengene. Det er utrolig bra lyd i de. Men husk stativ! En billig, men godt plassert mikrofon er mye bedre enn en dyr en, plassert på bordkanten en bit unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.