Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken vokalkategori


jonta

Anbefalte innlegg

Dette med hode/bryst klang har vel lite med måte å synge på, bare teknikker for å få kontroll over stemmen sin. Ok... det ble litt feil, men hodeklang er bare et virkemiddel for å nå høyere toner. Det er ihvertfall ikke slik at en vokalist begrenser seg til hodeklang (eller brystklang for den saks skyld) for å passe i en sjanger.

Vokalister i slike band har en tendens til å synge veldig lyst, altså de synger nok innen sopran spekteret (ville tro at mezzo-sopran spekter er mer vanlig innen pop/rock). Det jeg tenker er mest sannsynlig er at de er utdannet innen klassisk sang/opera, og bruker dette i metall (fysj å skam sier nå jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokalister i slike band har en tendens til å synge veldig lyst, altså de synger nok innen sopran spekteret (ville tro at mezzo-sopran spekter er mer vanlig innen pop/rock). Det jeg tenker er mest sannsynlig er at de er utdannet innen klassisk sang/opera, og bruker dette i metall (fysj å skam sier nå jeg).

Vel, jeg digger nå Nightwish og Epica, og hvorfor ikke blande klassisk, strykere,opera,metal og....growl.......eksprementellt, herlig!

Hadde forresten første besøk av vokalisten i går. Jeg satte Epica, Fasade of reality i speller'n, nermest som en spøk, og spurte om hun hadde sunget noe i denne retningen før, hun smilte og ba meg ta en moll power cord........dermed var vi i gang med "dødsstupet"..........magi............

Da hun hadde gått, følte jeg meg skikkelig dust, hvorfor kaster hun tiden sin med meg? liksom.

I dag tenker jeg..skjerpings! sikkelig SKJERPINGS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.