Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

strat til kr1200?


Che

Anbefalte innlegg

Har en kompis som hadde en Morgan strat for mange år siden.. Noe av det værste jeg noen gang har spillt på. Kjentes rett og slett "feil" ut. Hehe. I tillegg var strengene LANGT fra sentrert over coilene på pickupene. Skulle ikke vært lovlig å selge sånt søppel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morganhalsen er veldig tykk i forhold til en normal C-shape stratocasterhals og føles veldig klumpete å spille på.

En annen ting er om intoneringen blir riktig.Det kommer an på om halsen og kroppen er laget etter samme scale lenght.

Er ikke sikkert det.

Har du sett mange strat'er som ikke er 25,5" og som ikke følger Fender spec's bortsett fra halslomme/hals bredde/dybde :) Det har ikke jeg.. :)

Det enkleste er å kopiere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forundret over denne utrolige kategoriseringen, jeg.

Det er helt tydelig at alle som ytrer seg om Morgan her, vet at det er "driit". Helt fantastisk.

Det er omtrent like mye hold i det som om jeg skulle ha kjørt en liten tur i naboens 1973 boble, og snakket til hele verden om at "VAG er bare driit". Morgan har mange forskjellige gitarmodeller, og noen av de er nybegynnergitarer til lav pris. De få jeg har spilt på, har da ikke vært verre eller bedre enn andre billig- gitarer.

Morgan lager en "Strat" til rundt 5000 kroner. Er den garantert bare skrot også?

Vil bare minne om at verden ikke er sort- hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro meg.. ALLE strat kopier har 25,5 scale.. Hvis ikke er det ikke en strat(kopi)

Morgan er en norsk importør som selger ymse gitarmodeller som er produsert av såkalte OEM produsenter i lavkostland. Gitarene varierer i kvalitet og pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Instruments er norsk og hlder til i Bamble i Telemark. Koslige folk forresten også. Gitarene blir designa av eieren av firmaet her i Norge og bygd i Kina. De posisjonerer seg jo i billigsegmentet, så i utgangspunktet er jo dette " nybegynnergitarer", og som det duger de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.