Web Analytics
Jump to content

floyd rose og andre småfeil

xshorteyx

Recommended Posts

Hei.

Litt rart att jeg ikke har spurt om dette før synest jeg.

Men..

Jeg har 1 eller 2 fin-stemmere på floyden på peaveyen som "stopper" visse plasser..

Var sånn siden jeg fikk den, ehm. jeg lurer kansje på om skruene er rusta..

Og.. er det da farlig for gjengene til skruene om jeg prøver å skru dem ut for å bytte dem?

har prøvd å skrudd de av før.. ved hjelp av tang og,, men satt bom fast,, så da skrudde jeg dem ned igjen og lot dem være.

Jeg har -vurdert- å -kansje- selge den en gang pga minimalt bruk.. desverre. (dette er absolut ikke sikkert) :P

Så da kunne jeg tenkt meg å fiksa feilen først.

Sikker på at det ikke er på midten at dette lille "rykket" kommer? på min originale Floyd er det et nøytralt punkt midt på - og akkurat der blir det et lite rykk i finstemmeren. Dette gjelder dog for alle 6 finstemmerene.

Finstemme skruene er flatet på enden slik at de ikke skal kunne skrues helt ut på enkelte FR tremolo typer. Tvinger du den ut vil gjengene ryke. Du må kappe enden av skruen hvis de skal skiftes.

rens skruene med sprit og en q-tip. Skru de max inn og ut noen ganger mens du gnir med q-tip'en, ser du rust kan du jo bruke en rustløser også. Smør så opp skruene på samme måte - altså en q-tip med olje som påføres mens du skrur opp og ned.