Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger litt hjelp her :)


Rokkis

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror heller vi snakker promille enn prosent... Det er mange dyktige gitarister som ikke kommer så langt!

det er jo mange som ikke gjør noe for det også da!

Mange glimrende gitarister som bare sitter hjemme å spiller, isteden for å skaffe seg et band å spille sammen, så kommer den store platekontrakten..

det er tydligvis ikke så vanskelig og få platekontrakt for tiden!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone SG-400 ville vel være et bra alternativ, husker ikke helt prisen men hvis du sjekker www.luthman.no kan du jo lese litt om den.. tror ikke den er altfor dyr. brukt er jo også en mulighet. Angus bruker forresten ingen effekter, bare marshallamper, så å i det hele tatt tenke på mesa blir både bortkastede penger og ikke det man ser etter (hvis man vil ha angus lyd da, har mesa selv:P)

og det med gode ukjente gitarister, ja.. :P gitarlærern jeg hadde på skolen idag bladspilte george benson soloen som jeg har øvd på i lengre tid... hehe. og spilte den raskere og bedre enn meg i tillegg, sånt er ikke gøy en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert skjønner du at det bare er pengene som setter grenser ;)

Etterhvert skjønner du at det er FINGRENE dine som setter grenser ;)

åja? Så viss du er DYKTIG kommer pengene av seg selv???

Nei, men etterhvert så skjlnner man at det er i FINGRENE veldig mye av lyden ligger.

En dårlig gitarist på en vanvittig bbra gitarrigg = ikke bra

en bra gitarist på et dårlig gitaranlegg = låter bra uansett

Så enkelt er det faktisk. Tonen ligger for det meste i fingrene. Klarer ikke disse og produsere kvalitet så kan ikke all verdens dyre duppeditter hjelpe deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dårlig gitarist på en vanvittig bbra gitarrigg = ikke bra  

en bra gitarist på et dårlig gitaranlegg = låter bra uansett

Så enkelt er det faktisk. Tonen ligger for det meste i fingrene. Klarer ikke disse og produsere kvalitet så kan ikke all verdens dyre duppeditter hjelpe deg

Helt enig!

og enda litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squier *grøss*

Bra nok for Terje Rypdal. ;)

Veldig, veldig viktig å huske at Rypdal bruker en Japansk Squier fra tidlig 80-tall....Disse er "en del" bedre enn Squiere som lages i dag

Nevnte jeg at det var viktig å huske det? :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.