Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Foreslår ny forumkategori


Roar

Eget forum for låt/tekst-skriving?  

48 stemmer

  1. 1. Eget forum for låt/tekst-skriving?

    • Ja
      37
    • Nei
      11


Anbefalte innlegg

Nå har jeg sett den i både teori&teknikker, så vel som studio/musikkproduksjon. Synes ikke det passer inn i noen av kategoriene.

Kunne vel spurt om det her i den andre tråden, men tenkte at vi kunne la en poll avgjøre det?

edit: tenker på den sangskrivingstråden.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært for et sånt tiltak. Jeg ville derimot foreslått komposisjon/arrangering/tekst forum (som går på det samme). Jeg tror kanskje det kunne hjulpet å øke interessen for å faktsik diskutere slikt på gitarnorge, dette er imidlertid ikke sikkert før man prøver det. Selv kunne jeg tenkt meg å lufte noen idéer, kanskje poste noen uferdige midi-filer og/eller noter, for feedback.

Jeg tenker at en sånn kategori kan holdes gående at svært få temaer gjentas med tanke på at alle låter er forskjellige, og alle som vil skrive en låt har forskjellige visjoner. Tror det kunne vært veldig inntresant å lese om hvordan andre skriver låter og dele hvordan du selv gjør det.

Så stemmer et veldig klart ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig å kunne utvide noen kategorier. Problemet ligger vel i at det er veldig vanskelig å plasere slike innlegg, og dersom folk som er spesiellt intresert i dette vet hvor de kan finne disse innleggene. Selv kikker jeg ikke så mye på musikk generellt foruet, så ikke sikekrt jeg ser det om det popper opp tråder ang. dette, selv om jeg har postet om komposisjon der selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at da blir det en veldig tynn kategori... Jeg synes at sånne tråder kan gå i Musikk Generelt-delen.

Slik jeg tolker kategoriene har den ingenting der å gjøre.. Det må heller bli (musikk)teori og teknikker eller Tabs og noter

Men, det er nok på tide å tydeligjøre disse kategoriene, da det er veldig mye feilposting.

Studio og musikkproduksjon har trad. inneholdt tråder om innspilling av musikk, ikke låtskriving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt oversikt over hvor stort behovet er. Er det evt flere tråder som kunne passet inn? Viktig at det er et visst volum, ellers blir forumkategorien rimelig tynn.

Er vel større sjanse for at det blir mer aktivitet rundt det, hvis det blir opprettet en ny kategori for det.

Tar vel ikke opp noe særlig stor plass på serveren uansett? Gi det èn måneds prøvetid og se om det er noe behov for det.

Blir det dødt, er det ikke verre enn å stenge hele driten uansett.

Det er i grunn den del ting som kan bli tatt opp der, bare for å vise noen eksempler:

Hva gjør man hvis man føler seg uinspirert?

Hvordan hente inspirasjon fra andre uten å kopiere?

Tilbakemeldinger på tekster / hjelp til tekster og lignende

Hvordan kan jeg arrangere annerledes, uten at det låter rotete?

Folk kan få hjelp hvis de f.eks har laget noe i Guitar Pro men synes det mangler noe.

Mulighetene er mange. Og jeg vil heller ha en kategori for det enn at slikt blir flyttet til innspillingstråden.

Grunnen til det er at det er vanvittig kjipt for en fyr som har brukt tid på å spille inn noe, bare for å bli dytta en side bakover fordi en fjott har laget en idè i guitar pro på 2 bars.

Klart det er ikke akkurat tilfellet nå, men jeg vet iallfall at jeg skal bidra til mitt for at det skal bli mer fart i innspillingsdelen.

Synes i det store og hele at det er en veldig uutforsket del av musikk her på forumet. Jeg vet iallfall at jeg synes dette høres mye mer spennende ut, enn å lese 16 tråder på "gitar" om hva slags gitar folk bør kjøpe seg.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.