Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

P_bassmann[03.01.09]


p_bassmann

Anbefalte innlegg

God kveld!

Eg lar dette bli en liten presentasjon også. Eg er en bassemann fra den lille øya Tysnes sør for bergen. Eg er snart 18 år og har spilt i korps fra eg var rundt 6 til eg var 16, bass begynte eg med når eg var rundt 14. Har også det siste året bevegd meg mer inn på andre instrument også, men forløbig stort sett bare hjemme på rommet. Eg har etterhvert fått en del erfaring fra diverse band og spilling rundtomkring. Eg har spilt i forskjellige coverband, revyer, vert bassist til en visesanger, spilt på notodden bluesfestival og er nå i oppstartsfasen med et nytt band som belager seg på å spille funk av relativ ny type.

Driver også å selger unna en del av utstyret mitt nå, så send en PM visst noe skulle være interresang (Det dukker nok opp en del på kjøp og salg etterhvert, men ikkje vær skjenert).

Tengte det var på tide å få ut litt bilder her eg også. Har drevet med litt vedlikehold også i kveld, så sniker med noen bilder av det også.

Precisionbassen som eg bruker mest, sammen med hjemmesnekra reim i "pusestoff" og snurrekabelen! :D

IMG_7402.jpg

Her er min Douglas 6 strengs fretless bass, var litt uklart bilde, men føler eg fikk lakken frem best på dette, selv om den er enda fine i virkeligheten!

IMG_7393.jpg

Så en jazzebasse kopi

IMG_7401.jpg

En telekopi

IMG_7397.jpg

Akustisk med ståstrenger

IMG_7404.jpg

Akustisk med nylonstrenger

IMG_7406.jpg

Hjemmesnekra pedalbrett, som bare mangler en compressor for å bli komplett

IMG_7408.jpg

Forsterker og hovedsakelig en studiokompressor for vokal, men som eg sniker meg til å bruke på bassen også.

P1015585lite.JPG

Halsen på p bassen for noen timer sia, skitten og fæl

IMG_7371.jpg

Halsen på p bassen nå!

IMG_7395.jpg

Eg driver også å bygger opp et lite studio, men har ikkje anledning til å ta bilder av det i kveld, så det for bli med neste oppdatering.. :)

- bassemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en rens var verdt arbeidet! Føles veldig deiligt å spille på også.. :) Men eg tok av strengene, tok sertifikatet mitt og skrapte først vekk møkka (mener du ikkje skal bruke vann skjønner du) så olja eg den. Olja i flere lag til treet var "metta" og ikkje ville trekke til seg mer olje. Til oljinga er det anbefalt og bruke sitronilje kjøpt i musikkbutikker, men eg mener at teakolje og andre møbeloljer for mørkt ulakkert tre vil fungere nesten like bra, så eg brukte en møbelolje til teak som mor hadde stående.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.