Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2xK


CastorFiber

Anbefalte innlegg

En kollega av meg og jeg har sittet sammen en kveld i uka en god periode, oppunder ett år, og kokt i hop fire låter. Det vil si, to av sangene er mine, en er en cover, og en er Tom sin.

Noe av jobben har jo rett og slett gått ut på å lære seg litt mer om Cubase, som vi begge hadde veldig overfladiske kunnskaper om.

Resultatet kan du høre på linken under. Det er ikke perfekt, men vi har hatt stor glede av å lage dette. Håper det kan være underholdende, i det minste.

En ekstra liten kommentar til sangen "Trehjulssykkel".

Den heter det, fordi kompet minner litt om "Motorcycle" med en kjent gitarist.. Manglende ferdigheter gjorde at vi følte behov for å nedgradere kjøretøyet en smule.

Slik låter det når man kombinerer en Fernandes sustainergitar, en Digitech whammy , diverse plugins og en amatør. For å si som Queen- "No synths!"

Ellers har vi fått hjelp musikalsk av datteren min på fagott, Aphelion med et gitarsqueal, og Jussinshow fra Vintage Gitar med B- bender og Tele-twang.

http://www.soundclick.com/2xK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Tom sin tekst, og etter det jeg vet er det et sånn programereruttrykk for når ting går feil, og et unntak inntreffer?

Soloen er laget ved hjelp av en Fernandes sustainergitar, slik at jeg har all den sustain jeg trenger, og så gjør man mange forsøk gjennom en digitech whammy, sender det inn i pc-en der det blir lagt på en eller annen "metalzone"- patch i Guitarrig. Det som var det vanskeligste, var å spille nogenlunde "reint" med whammyen, det blir følsomt når man skal styre en hel oktav med kort "tråkkelengde".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som synger den. Tom tar seg av de to andre med vokal.

Jeg får bare takke for skryt, veldig hyggelig.

Ser jo selv i ettertid at det er ting vi kunne ha gjort annerledes, men sånn er det jo som regel.

Du har jo kjempestemme!

Den skal du ha all ære for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.