Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Curl-Head


Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg heter Vetle og er en luring på 16 år. Bosatt i Finnmarks hovedstat, Vadsø.

Har spilt gitar i omkring 4 år nå, har tidligere hatt 3 år med Kornett og et år med baryton i skolekopset her i byen.

Ble faktisk innspirert av en venn med gitarspilling, han begynte og så begynte jeg året etter. Vi hadde store planer om band og liknende, noe som ikke ble noe av. Han sluttet etterhvert og jeg ble så en bedre gitarist. Det ironiske med saken er at når jeg fikk stablet et band på bena så spurte jeg han om han ville være andregitarist, selv om jeg kjente flere som var bedre, og med det så har jeg og han spilt sammen hele tiden.

Jeg er en liten metallfreak, men kan mer enn gjerne dra en blues jam og klare meg meget godt. Vil si at jeg er meget allsidig i forhold til andre gitarister på min alder (tross alt ikke alle som har spilt blues og slikt på kulturskolen i 4 år). Går vel for det meste i teknisk metall, progressiv metall og liknende. Liker gjerne å ha flere strenger på gitaren enn å stemme den ned, spiller på en 7-strenger nå og ønsker meg en med 8 etterhvert. Noe av grunnen til at jeg valgte å bruke 7-strenger var ikke det at jeg stemte gitaren like langt ned, men at jeg kunne spille mørke ting og samtidig ha standard E for spilling på kulturskolen.

Kan ikke si at jeg er spesielt utstyrs freak, men jeg har noe. Jeg velger å gå for kvalitet istedet for kvantitet. Av instrument har jeg: Ibanez RG-1527, Ibanez GRG 170DX, Ibanez AW-40ECE, Morgan Traveller 3/4, Jivestone Bass (usikker på denne, ikke spesielt god men man fnyser ikke til 800 kr) og en Artisan Lapsteel.

Forsterkerne jeg bruker er: Peavey Bandit 112, Roland Cube 30x og Peavey Decade (ikke helt sikker på denne, fikk den av en onkel).

Effekter er ikke jeg stor fan av, så alt jeg har er en Boss ME-50 og en Boss DS-1.

Utenom gitar, så liker jeg å kjøre snøscooter, liker å reise, liker å rote med elektronikk (selv om jeg ikke kan det. holder på å bygge en 5w rør forsterker for tiden. Følg med i DIY tråden snart, ferdig produkt kommer opp der) og modifisere ting (selv om det ikke alltid går like bra).

Jobber også litt som scenetekniker for Lydfiksern AS.

Og til slutt, litt bandreklame for bandet mitt, Project Metal (trenger vel ikke å si sjanger).

PS: Grunnen til at jeg ikke har postet her før, er siden jeg var usikker på om jeg ble værende her.

Edit: la til litt ekstra :)

Endret av Curl-Head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle egentlig være oppvarmingsband for The Blacksheeps ifjor, men Trendsettarklubben fikk jobben istedet for oss... Kan vel komme oss en tur :) Vet du om noen konserter da ?

btw: jeg kjenner faktisk dama di! ^_^

Hehe, Arnhild gets around. Da Blacksheeps spilte ifjor fikk jeg ikke tak i billetter, til min store skuffelse, men jeg fikk heldigvis med meg konserten på sommeren.

Det dere burde gå for er Pomordagene, da holdes det en musikkfestival for unge band. Ifjor var det holdt ute, og det var en kald fornøyelse, så det blir nok innendørs i år. Vi hadde et russisk metalcore-band som avsluttet kvelden ifjor, og det er mulig at de kommer tilbake til sommeren.

Hvis dere er interessert så kan jeg godt prate med han som er ansvarlig for å få tak i bandene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere burde gå for er Pomordagene, da holdes det en musikkfestival for unge band. Ifjor var det holdt ute, og det var en kald fornøyelse, så det blir nok innendørs i år. Vi hadde et russisk metalcore-band som avsluttet kvelden ifjor, og det er mulig at de kommer tilbake til sommeren.

Hvis dere er interessert så kan jeg godt prate med han som er ansvarlig for å få tak i bandene.

Det hadde vært kjempe gøy! Hadde vært knall om du kunne pratet litt med de for oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.