Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Haarball 03.01.09


Haarball

Anbefalte innlegg

Tenkte det var på tide med en utstyrstråd, har lenge tenkt på å lage, og i dag tok jeg endelig meg selv i nakkeskinnet. :)

Først ut er en Fender MIM Double Fat Strat, altså en stratocaster med to humbuckere.

316728.jpeg

Dette er min soleklare favorittgitar som jeg mener ikke kan overgås av noen andre, da den er herlig å spille på. Har tidligere hatt EMG 81 (bridge) og 85 (neck) i den, men var ikke fornøyd. Nå sitter de orginale pickupene i og er storfornøyd med cleanlyden i dem, men spiller mest distortion så de skal byttes ut når jeg har bestemt meg med hva, tenker mest på noe DiMarzio.

Nr. 2 er en Fender Lite Ash Stratocaster fra Korea som er kjøpt av Torh her på forumet, og må si det er en strålende gitar. Etter hva jeg har forstått har han byttet ut det meste på den utenom pickupene.

316736.jpeg

V halsen er litt uvant enda og den trenger et oppsett etter mine preferanser så er den super! :)

Tredje gitar ut er en Ibanez VBT700, dette er en limited edition Ibanez som det, etter hva jeg har blitt fortalt, kun finnes 14 av i Norge.

316748.jpeg

Gitaren er flott og god å spille på, 2 stk. DiMarzio D-Activator pickuper sørger for, etter min mening, knall lyd.

Fjerde gitar er en Ibanez EDR170EX.

316753.jpeg

Dette var min første el-gitar, og jeg har aldri noen gang angret på det! Halsen er tynn, lyden er ganske god, og det var alt i alt et meget godt førstegangskjøp.

For en tid tilbake, så hadde jeg lyst til å lære meg litt mer om elektronikken inni en gitar. Siden jeg ikke våget å tukle med gitarene jeg allerede hadde, så fant jeg ut at jeg skulle kjøpe en ny, da tenkte jeg at jeg i samme slengen kunne herpe lakken og få den til å se ødelagt ut.

Resultatet ble slik:

316759.jpeg

Det var en Squier Standard Stratocaster, først så satt jeg i to humbuckere og laget en coilsplit funksjon, uten å herpe lakken. Så en dag fant jeg ut at dette holdt ikke, så jeg tok ut all elektronikk og bestemte meg for å herpe lakken, slik jeg egentlig hadde tenkt å gjøre. Dette gjorde jeg med varmepistol og sandpapir. Den skal nå få all elektronikk ny, noen nye stemmeskruer og ny nut.

Når jeg skulle velge pickuper til denne gitaren så tenkte jeg først DiMarzio, men siden det kun er Sagevik Musikk som fører dem her i Norge så ble det ikke det da jeg ikke liker Sagevik. Jeg landet på noen Seymour Duncan, og da sa karen på Musikksenteret i Stavanger at det ville være billigere å kjøpe en brukt gitar som hang på veggen der inne med disse pickupene enn å kjøpe pickupene nye, som sagt så gjort.

Resultatet ble denne:

316767.jpeg

Det er en Epiphone Les Paul Special, som har fått all elektronikk og stemmeskruer nytt, og som skal få ny nut. Pickupene som sitter i er Kent Armstrong Ultra Distortion, og for dem som lurer så er de brutale! :)

Neste gitar er en Morgan stålstrenger.

316770.jpeg

For meg er den helt kurant, og den dekker alle mine behov når det gjelder stålstrenger.

Så kommer en Squier P-Bass.

316773.jpeg

Låter vel ikke fryktelig, men den er jo ikke kanon heller da. Helt grei bass som dekker mine behov. Er da primært ikke bassist som dere sikkert har sett til nå så da holder den i massevis.

PS: Er ikke meg som har herpet den, men bassisten i bandet mitt, som eide den før. :P

Deretter kommer nylonstrengeren min, som jeg da lærte å spille gitar på.

316775.jpeg

Syns den låter fint jeg, det som skal spilles på nylonstrenger låter kanon på denne, nå spiller jeg ikke så mye nylon, men syns den er flott. :)

Så kommer det jeg har av effekter.

316777.jpeg

Fra venstre:

Zoom G1 multieffekt, som er helt grei i soveromssammenheng, har også prøvd den i band og den fungerte, men vil ikke ta den med live.

Carl Martin Classic Chorus, jeg har egentlig ikke så mye peiling på effekter, men får god lyd ut av denne.

Danelectro Delay, kjøpt brukt av Schlackass her på forumet, sikkert ikke blant de beste, men helt flott for mitt bruk.

Marshall GV-2 Guv'nor, kjøpt av PederHK på forumet, ganske flott crunch, blir brukt i band.

Marshall DriveMaster, kjøpt nylig av Krusch, også en flott crunch, lurer på om den ikke skal erstatte Guv'noren i band sammenheng, har ikke prøvd enda.

Ibanez SM-7 Smashbox, også kjøpt nylig av Krusch, flott distortion, tenker også på å ta denne med i bandsammenheng.

Signalkjeden går forøvrig andre veien. :)

Har også et par andre pedaler som foreløpig ikke blir brukt:

Dunlop Wah, Truly Beautiful Disaster og en Digitech Metal Master.

Grunnen til at jeg ikke har/vil ha pedalbrett er at jeg ikke bruker stort av dem live eller i band, da jeg får stort sett får det jeg trenger av forsterkeren.

Forsterker er en Marshall MG250DFX som skal byttes ut med en ENGL Powerball med Cornford V30 kabinett så snart finansene strekker til.

Edit: Ser at jeg kunne ha tørket litt av gitarene før jeg tok bilde, men nå ble det nå dessverre ikke slik. :(

Endret av Haarball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite Ash Strat'en var rett og slett herlig :D

Takktakk. :)

Haha. To av pedalene dine har tidligere vært mine ^_^

Mye pent. Likte godt Fat Strat'en.

Haha, mye som holder seg mellom forum-medlemmer ser jeg. :P

Ah, gamlegitaren min jo. :) Herlig samling med gitarer du har der -- mange valgmuligheter. ;)

Takker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.