Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

bottleneck


hkh

Anbefalte innlegg

Hev strengene.

Hvis lave strenger, bruk en slide som er tykkere på toppen ved neglen enn nede ved håndflaten.

Ved slide på ringfinger, demp strengen bak med peke-/langfinger. Husk at du også kan spille toner bak sliden, og dermed lettere komme til dur/moll og andre toner som du vil nå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller en del Dobro. Er selvlært, men et bra triks er å lage veldig små vibrato med sliden, for å få tonene til å henge. Et triks for å spille renere er å starte anslaget med sliden lit før tonen. Det gir en tøff effekt og tonen klinger lengre. Dobro-stemming er åpen G Åpen D og E er også brukt. tykke strenger er viktig både for nedpressing og tonen sin skyld. Det er en fordel med avrunnede basstrenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker bottlenecken på lillifingeren slik at jeg har tilgang til å skift over til vanlig med de andre..

Jeg synes det er lettere å ha den på ringefingeren hvis jeg bare skal spille power chords.

Da er det bare å løfte opp sliden og ta chordsene med peke og lillefingeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir best å ha den på lillefingern.. da kan man liksom rive i et par licks/soloer mens man spiller.. blir liksom mye mer flexibelt! blir på en måte innestengt ved å bare kunne bruke pekefinger og "fuckfingern" :wink:

Funker fint å ta power chords på den måten også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.