Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Studio eller Epiphone LP-100


Zonni

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal nå kjøpe min tredje El-gitar.

Jeg hadde en epiphone LP-100 før (left-handed) og jeg var veldig fornøyd med den.

så nå når jeg skal kjøpe ny gitar står det mellom:

- http://www.epiphone.com/default.asp?Produc...;CollectionID=6 <-- Epiphone les paul 100 i svart. (ja jeg veit jeg har hatt den før:P )

og denne:

- http://www2.gibson.com/Products/Electric-G...o/Finishes.aspx <-- Gibson Les Paul Studio

Det jeg lurer på er om hvor mye bedre gibson'en er enn epiphonen. har aldri spilt på en Gibson før i og med at jeg er skjevhendt så er det vanskelig å få prøvd de i butikker og sånn da veldig få butikker har left-hand gitarer til utstilling. mye av materiale er jo nokså likt, hvertfall neck'en.

Så hvis det er noen som har litt mer peiling på dette enn meg og som kjenner til både epiphone og gibson så ville jeg blitt glad for lit hjelp:)

Prisene jeg har sett på musikkbørsen er ca 13000,- for Gibson Studio Left Hand og 3000,- for Epiphonen.

jeg veit at det er stor forskjell, men den Gibson Studio gitaren er så rå lekker.

Takk for all hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du et godt eksemplar av LP Studio, så er det en gitar av en helt annen klasse enn Epiphone LP 100.

Jeg nevner: Bedre treverk, bedre hardware, bedre elektronikk, limt hals(bedre), bedre pickuper, osv. Alt på Studioen er bedre... Men det gjelder å dra ut og prøve dem, fordi det ofte er store eksemplarforskjeller på Les Paul Studioene.

Jeg anbefaler å prøve begge gitarene, så finner du fort ut om du liker Studioen så mye bedre enn LP 100'en at du er villig til å betale såpass mye mer for den.

Du kan jo også se på noen litt dyrere Epiphoner da, som ikke er like dyre som LP Studioen, for å jevne ut prisforskjellen litt(den var jo relativt enorm! :P ).

Sjekk ut Epiphone Les Paul Custom og Epiphone Les Paul Standard for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at jeg må få butikken til å bestille gitaren for de finnes ikke i butikken (jeg er venstrehendt skjønner dere) så derfor er det vanskelig å få prøvd disse.

Men er det noen som vet om noen gode nettbutikker annet en sound1.no og musikbørsen. Skulle gjærne sett lutt rundt på flere priser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

problemet er at jeg må få butikken til å bestille gitaren for de finnes ikke i butikken (jeg er venstrehendt skjønner dere) så derfor er det vanskelig å få prøvd disse.

Men er det noen som vet om noen gode nettbutikker annet en sound1.no og musikbørsen. Skulle gjærne sett lutt rundt på flere priser

Scenarino.no

Kickmusic.no

Musikkinstrumenter.no

Musikkland.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.