Web Analytics
Jump to content

Tremolo

Hagebakken
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg driver å skal til å modifisere gitaren, skal bytte hals, plekterbrett, skruer etc. Men, så kom jeg over en ting... Jeg snappa opp:

Guitar hardware: Synchronized Tremolo.

Hva vil dette si?

Noen som vet, og vil gi meg en kjapp innføring?

:)

• 2 weeks later...

Tremolo en endring i lydstyrke (som i tremoloeffekter, høres bl.a. på Kaizer's Orch. - Di Grind), mens vibrato er endring i tonehøyde. Ergo er det helt feil å kalle en vibarm for tremolo, men det får produsentene ta ansvar for selv. Ut over dette vet jeg ikke stort om vibsett, bortsett fra at jeg aldri vil ha floydrose-type vibarm. Vil heller ha bigsby-type, ser kulere ut, og så låser den ikke strengene.

Tremolo en endring i lydstyrke (som i tremoloeffekter, høres bl.a. på Kaizer's Orch. - Di Grind), mens vibrato er endring i tonehøyde. Ergo er det helt feil å kalle en vibarm for tremolo, men det får produsentene ta ansvar for selv. Ut over dette vet jeg ikke stort om vibsett, bortsett fra at jeg aldri vil ha floydrose-type vibarm. Vil heller ha bigsby-type, ser kulere ut, og så låser den ikke strengene.

Det du kaller vibarm er den armen man beveger tremoloen med. :P Selv om det finnes noe som heter Floyd Rose-type arm, så kan du ikke si det, fordi mange Floyd Rose-type armer passer på vintage systemer. ;)