Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson les paul vs esp eclipse


tomsti

Anbefalte innlegg

Da var det på tide med ny gitar. Denne gangen står det mellom Gibson les paul standard og esp eclipse. Stilen er så klart Metal. Er det noen som har prøvd de to gitarene opp mot hverandre? Tenkte ikke mest på lyden, den kan evnt fikses med EMG(men kommenter gjerne lyden og), men på spillbarhet, komfort osv.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd en LP standard, men jeg har en Eclipse II selv og må bare si at den er helt hærlig å spille på, helt hundre til å bruke til metal ;)

Det er det jeg tror og. Men nå kommer det en haug med Gibson les paul standard faded til norge. De blir på bortimot halv pris. Det må da være et kupp? Eller? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha Les Paul må du kjøpe en Les Paul!

Er ikkeno annet som låter som det. pga av den noe tvilsomme QC`n til Gibson bør du prøve så mange

som mulig før du kjøper en.

Eclipse serien til ESP er gode gitarer, men kroppene er tynnere og de låter ikke som en Les Paul.

Tror ikke det var meningen at de skulle heller.

Som sagt bra gitarer men en annen greie..

Lydforskjellene kan ikke veies opp med EMG forresten.

Du vil kunne høre at gitarene har EMG men husk at det er endel andre ting som spiller inn på hvordan en gitar låter bortsett fra pickupene!

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000? Samme prisen som har vært på LP Standard Faded lenge det. Ikke hør på "Kampanjetilbud! Kun kr 11995,- (veil.kr 22395,-)". Jug.

Også kan du spare mye på å kjøpe brukt. Men hvorfor vil du absolutt ha Standard Faded da? Skal du ha Les Paul til metal, så er det Classic som gjelder mann! Check it out: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Var få av dem på bruktmarkedet nå, men jeg kan skrive under på at det er en kanongitar! Tynn 60's hals, og sinnsykt feite mikker til metal. De er brutale, men samtidig allsidige. Bedre enn de skranglete Burstbucker'ene som sitter i LP Standard Faded :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000? Samme prisen som har vært på LP Standard Faded lenge det. Ikke hør på "Kampanjetilbud! Kun kr 11995,- (veil.kr 22395,-)". Jug.

Også kan du spare mye på å kjøpe brukt. Men hvorfor vil du absolutt ha Standard Faded da? Skal du ha Les Paul til metal, så er det Classic som gjelder mann! Check it out: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Var få av dem på bruktmarkedet nå, men jeg kan skrive under på at det er en kanongitar! Tynn 60's hals, og sinnsykt feite mikker til metal. De er brutale, men samtidig allsidige. Bedre enn de skranglete Burstbucker'ene som sitter i LP Standard Faded :P

For det første: jeg syns gitaren ser ordentlig bra ut!

For det andre: den classicen er solgt ;) har prata me'n

For det tredje: mikka kan mulig være dårlige, men er de for dårlige så skal det inn med seymour duncan's.

Og sist, men ikke minst: jeg skal til gjøvik, forhåpentligvis for å prøve både les paulen som de har inne og eclipsen. Jeg har prøvd eclipsen og veit den funker. Men per nu, er de likestilt. Vi får se hva som skjer, først og fremst må jeg selge exploreren :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard Faded? En Classic har jeg. Men har prøvd Standard Faded, ja. Fin gitar, likte ikke helt halsen though.. ingen finish, njeh.

Men det er en god gitar, absolutt. Liker bare Gibsoner med ordentlig finish bedre, + at mikkene kanskje ikke er helt optimale for metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard Faded? En Classic har jeg. Men har prøvd Standard Faded, ja. Fin gitar, likte ikke helt halsen though.. ingen finish, njeh.

Men det er en god gitar, absolutt. Liker bare Gibsoner med ordentlig finish bedre, + at mikkene kanskje ikke er helt optimale for metal.

Det som gjør at jeg også vurderer eclipse. Men faded er jo en av de gitara som folk har et hat/elsk-forhold til. Det er kanskje mye av grunnen til at den også selges så billig, at folk er litt redde for den, pga at den ikke er en helt gjennomført les paul. Men jeg skal la tvilen komme til gode og prøvd ut gitaren ordentlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et siste spørsmål. Når man kjøper brukt feks på ebay. Må man betale moms på den da? :o syns det er urimelig at man må det.. Håper ikke det ;)

Ja du må betale moms - og ikke bare på prisen av gitaren, men også på fraktbeløpet. Det er jo mulig å redusere dette ved å få selger til å påføre pakken en lavere verdi en det du betaler for gitaren, men jeg tror at om noe skulle skje under transport så er det nok dette beløpet en evt. forsikring/erstatning vil ta utgangspunkt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.