Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

7 strenger


Curl-Head

Anbefalte innlegg

Ja, lager en liten 7-strengers tråd. For å se hvilken andel av forumet som har 7-strenger på fjøla si. Hvilken fjøl de har og ikke minst hvorfor dere har det.

Selv har en jeg en Ibanez RG-1527 (foreløpig standard), grunnen til at jeg kjøpte den var faktisk å kunne spille ting i en dypere stemming samtidig som jeg hadde standard E også. Nedstemming er ikke like greit når jeg spiller på kulturskolen også hvor alt går i E.. Hoved inspirasjonen min for å kjøpe en 7-strenger var faktisk Korn :ninja: Jeg hadde litt penger til overs som jeg skulle bruke til gitar, og valget stod mellom 1527'ern og en Ibanez S520EX. Hvorvidt valget gikk for 7-strengern, noe jeg er glad for i ettertid :)

Hva er din historie ?

Endret av Curl-Head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en gang en Ibanez RG7620,og da var det gjort!Solgte den,og kjøpte ikke ny 7 strenger før tre år etterpå,i desember i fjor,og da ble det en ny Ibanez RG1527,og siden har jeg kjøpt en K7,og det kommer snart inn en Ibanez UV og en Epiphone Les Paul 7'er,så da er snart stallen min på 4 7'ere,noe jeg er fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ibanez rg 8527 J custom som er den beste 7 strengeren som er laga, ihvertfall for meg ( og ja jeg har prøvd de aller fleste 7 strengere).

th_011.jpg

Har også en Ibanez universe multicolour som ikke er så verst, selv om den har fått litt juling mellom årene og er til justering/rep nå.

th_P8110016.jpg

Jeg solgte også nylig en epiphone les paul 7 strenger og en universe pwh. Har tidligere også eid en rg1527, en carvin dc727 og en squier strat sak.

Skal man spille metal så skal det være på en 7 strenger etter min mening. Jeg begynnte å spille 7 strenger i 93 da jeg kjøpte uv mc'en og siden har jeg stort sett spilt 7 strengere, helt til jeg fant ut at ingenting slår en skikkelig fender strat.

Etter min mening så lager ibanez de beste 7 strengerne, men samlebånds gitarene er ikke mye å spare på. Men kjøper du en j-custom, en uv eller dels en prestige så har man det beste man kan få. Eneste man kan klage litt på er mikkene. Kjøp en Lundgren m7 i bridge og det sparker som aldri før.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat hatt de ute for salg..............en skulle bort og en uv gikk. Alt er til salgs for rett pris uansett.

Sadness increased! Har akkurat kjøpt denne skjønnheten, så ikke faen om jeg har råd til å kjøpe noen ny gitar nå.

IMG_2236.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har RG1527, RG7420 og RG7421XL. Hadde hatt lyst på 7-strenger lenge og hadde egentlig lyst på en universe men hadde ikke råd. Plutselig dukket det opp en 7420 som jeg fikk kjøpt for 3000 kr.

Liker at jeg slipper å stemme ned(men jeg gjør det likevel). Har ganske lange fingre så jeg synes halsen er mer behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

squier stratocaster VII, kjøpte for ren moro og god pris.

jeg gjorde faktisk akkurat det samme, med samme gitaren, siden har jeg kjøpt de 3 andre 7 strengerne jeg har. litt etterhvert. så fant jeg ut at 4 var for mye, så nå har jeg 3 igjen, akkurat passe, en hovedgitar til hvert band og en i back up.

Forøvrig var det jeg som tvinga 7 strengere inn i låtskrivingen av musikken i bandene "mine" og nå har den rett og slett blitt værende, godt for variasjon mener jeg for da slipper vi den evige open D chugginga. Nå bruker vi nedstemt 7'er (a på 7. og 2. strengen, D på 6. og 1. streng osv) og noen ganger droper vi i C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min første 7-strenger en god del år tilbake, tror det var 2002 eller 2003. Spillte kun 7-strenger en stund, solgte 6'ern og alt. Men så var det noe som fikk meg til å bytte tilbake til 6 strenger. Tror jeg fant ut at riffene mine ble litt vel grøtete med H, Bb eller A tuning. Byttet pickupene til EMG 707 og alt, men fortsatt fikk jeg for lite definisjon. En stund senere byttet jeg til 6-er igjen, og ser meg ikke tilbake. Prøvde for en stund siden å kjøpe en ny 7'er for å teste ut, men endte opp med å selge den kort tid etter.

Var forresten Dream Theaters" six degrees..." album og Emperor's "Prometheus..." album som fikk meg til å kjøpe 7'ern. Synes riffinga der var kul og hadde lyst på noe av den samme sounden.

Menmen, hvem vet...smak forandrer seg hele tiden. Ikke umulig at jeg går tilbake til 7strengere en gang i fremtiden, men slik til ser ut nå er det 6ere som er tingen for meg.

7ere jeg har hatt(har ingen for øyeblikket):

Ibanez RG 7321

Ibanez RG Prestige 1527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Schecter C7 Blackjack som jeg kjøpte i mai i fjor. Kjøpte den fordi jeg har lyst til å spille riff som høres mørkere ut enn en seksstrenger. Eksprimenterer også litt med alternative tuninger på den. B.la. Drop A, Drop G og å stemme alle strengene et steg ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er egentlig tingen med Ibanez? :P jeg har en Schecter 7-strenger, det er visstnok bare en billig Omen Extreme, men den er fantastisk gor å spille på, og jeg liker lyden, så når en så billig schecter Omen Extreme, men jeg synes den er bra, veldig lettspilt... jeg kjøpte den bare for å teste ut og jeg synes du får veldig mye for pengene, jeg har ingen planer om å skaffe meg en ny 7-strenger i nærmeste fremtid fordi jeg er så godt fornøyd med den jeg har :P eneste er hvis du splitter mikrofonene (den har sånn funksjon at du kan dra ut toneknotten for å så single coil lyd) så skurrer det litt med vreng, men jeg har ikke sett det store behovet for å ha single coil lyd med vreng, men spiller du fin clean lyd så blir det veldig bra :) liker lyden, jeg vurderer også å skaffe meg 6-strengs utgaven av samme :) har for det meste plugget den i en micro cube (sinte små jævler) og en skjelden gang en Line 6 spider II 212 som jeg har stående til øvinger med band og konserter...

bruker den egentlig litt for lite :P bruker den bare når jeg spiller Dream Theater, eller hvis jeg kjeder meg og bare sitter å jammer, veldig fint med en 7-strenger da, liker mulighetene

nå har jo ikke jeg en whammy jeg kan gå amokk med, men liker uansett å leke med 7-strengere n min

men hvis du tenker på hvor jævlig det er å bytte strenger og stemme en 6-strenger med floyd så er det sikkert like greit at det ikke er det på min :P jeg er ikke tolmodig nok, jeg vil spille, ikke skru

Endret av GuitarFreak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.