Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruke høytalere som forsterker


Berg

Anbefalte innlegg

Morn, for tiden spiller bruker jeg pc høytalerene (Logitech z-5500) som forsterker. Men vil ha noen effekter, har en Boss Metal core, men savner bla, reverb effekt.Det låter tøft med høytalerene, men vil ha flere effekter. Er det et program jeg kan legge inn for å få disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydkortet du refererer til er ikke beregnet på instrumenter. Du bør ha et lydkort som har innebygget preamp for instrumenter, og ikke bare linjeinngang. Hvis du kjøper et rimelig lydkort beregnet for gitar, så vil du i mange tilfeller få med programvare som gir deg en bråte med hendige amp-simulatorer og andre kjekke effekter til PC-jammingen din. :)

PS: Siden du kjører en bufret pedal før lydkortet ditt så vil dette hjelpe godt på, selv om det nok ikke er optimalt. Men men, kommer an på hvor heftig du vil ha det.

Sjekk for eksempel ut Line6 POD Studio GX:

http://line6.com/podstudiogx/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått testet guitar rig 3 litt nå, det fungerer greit det, har ikke det beste lydkortet, så blir nok ikke helt perfekt. Men fungerer greit. Fått inn de få effektene jeg manglet, takk for hjelpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.