Web Analytics
Jump to content

På tide med ny gitar

metalhead

Recommended Posts

Har per i dag to gitarer, en LTD M-1ooo og en Fender Am. Strat med en SD HotRail i bridge. Etter at jeg kjøpte LTD'n har jeg nesten ikke brukt straten.

Digger stratlyden og gitaren har høy sentimental verdi for meg, men jeg begynner å innse at jeg må la den gå til fordel for en gitar som passer mine behov bedre.

Er ute etter en gitar med fast stol, to humbuckere med relativt høy outputh og minst en volum og en tonekontroll.

Les Paul-utseende er å foretrekke, men absolutt ikke noe must ;)

Prisklasse: ca. et sted mellom 10 og 15 lapper. Er heller ikke redd for å kjøpe fra statene.

På forhånd takk!

• Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke gjør som Peavey å selg stratten da... Du kan jo spørre om han synes han gjorde rett ;)

Hadde nok sett nærmere på Eclipsen ja. Ellers har vi jo den gode gamle Gibson-greia.

edit: leif

Edited by 52tele

Ikke gjør som Peavey å selg stratten da... Du kan jo spørre om han synes han gjorde rett ;)

edit: leif

Jeg vet at jeg kommer til å savne den, men jeg spiller for det meste metal og derfor har jeg ikke noe særlig utbytte av den.

Er ikke utenkelig at jeg driver over i andre musikksjangre etter hvert, men om jeg gjør det så får jeg heller kjøpe meg en ny strat.

Edited by metalhead

Haha, du får kjøpe den i så fall ;)

ESP Eclipse er jo herlig!

Er absolutt et alternativ. Har sett litt på PRS SC 250, men har ingen erfaringer med disse gitarene så om de funker til metal vet jeg ikke.

Edited by metalhead

LP Classic mann! De Gibson-pickupene(500T & 496R) som sitter i den er brutale! Øksa er sinnsykt bra til metal! Får se om jeg kan laste inn et lite lydklipp til deg her i morra. Er vel ingen der ute som viser hvor bra denne er til metal..