Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sanger på gitar som er verdt å lære!


TheReaper^^

Anbefalte innlegg

Ja, denne tråden finns mest sannsynlig fra før, men sjå kor da bryr me!

----------------------------------------

Her kan dere ramse opp sanger som er verdt og lære seg på gitar. Skriv også vanskelighetsgrad.

Legg gjerne ut lydklipp eller videoklipp av deg selv eller andre spille. Kan være bra å høre hverandres versjon av sangen. : )

Nevn også om det er akustisk eller elektrisk det er snakk om. ;- )

Selv trenger jeg inspirasjon, og nye utfordninger. Jeg er lei av å spille de samme gamle riffa om og om igjen.

Jeg kan liste opp noen først :

Noen enkle

- AC/DC - Back in Black (AC/DC - enkel og tøff rett-fram rock.)

- AC/DC - Highwell to Hell

- Nirvana - Smells like teen Spirit

- Led Zeppelin - Stairway to Heaven (med untak fra soloen.)

- Metallica - Sad but True (God gammeldags TRASH!)

- Johnny Cash - Hurt (Akustisk)

Noen middels

- Metallica - Nothing else Matter (Akustisk, bygger seg opp mot Elektrisk)

- Metallica - One (Med untak fra soloen.)

- Guns N Roses - Sweet Child O'Mine

- Iron Maiden - Rainmaker (Morro å spille!)

- Scorpions - Rock You Like a Hurricane

Har desverre ingen å ramse opp for de mer erfarne gitaristene, med tanke på at jeg selv aldri spiller de vannskeligste sangene.

Husk at denne tråden er ikke bare for meg, men også for andre som trenger noen nye sanger å spille!

:)

Endret av TheReaper^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle

- Slayer - South of Heaven

- Slayer - Dead Skin Mask

Vanskelege

- Necrophagist - Ignominious and Pale

- Necrophagist - Extreme Unction

- Necrophagist - Fermented Offal Discharge (flott solo!)

- Necrophagist - Advanced Corpse Tumor

Tja... Eigentleg alt av Necrophagist går vel inn der. :P Soloane deira er flotte til å øva opp sweepinga på, og stort sett alle riffa er utfordrande og pepra med pinch harmonics.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelege

Tja... Eigentleg alt av Necrophagist går vel inn der. :P Soloane deira er flotte til å øva opp sweepinga på, og stort sett alle riffa er utfordrande og pepra med pinch harmonics.

Støtter Tore der, vil også legge til det meste av Sikth, Meshuggah (for de som har 7 og 8 strenger :ninja: ) og Opeth.

Lett:

Det meste fra Metallica (?), Turboneger (lett, men urfett) og liknende band.

Endret av Curl-Head
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle

- Slayer - South of Heaven

- Slayer - Dead Skin Mask

Vanskelege

- Necrophagist - Ignominious and Pale

- Necrophagist - Extreme Unction

- Necrophagist - Fermented Offal Discharge (flott solo!)

- Necrophagist - Advanced Corpse Tumor

Tja... Eigentleg alt av Necrophagist går vel inn der. :P Soloane deira er flotte til å øva opp sweepinga på, og stort sett alle riffa er utfordrande og pepra med pinch harmonics.

shit.. vil lære Necrophagist.. men bare riffa som han spiller imens han og Growler,, dreper meg :P

og soloene.. no fucking way :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summer of 69 av Bryan Adams er gøy å spille. Og den er ekstremt enkel. (Blir jo mest rytme, da.) Nå er ikke det noen hard-rock sang, akkurat. Men men...

Tror bare det er en 5 grep i den sangen. D, A, Hm, F og Hb... Jeg tror det er de eneste. Og den er kul å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av metallica er fint for nybegynnere... Seek and Destroy er jo dødsfet når du begynner å kunne litt... Riffsa i Whiskey in the Jar er også bra! :)

For nybegynnere kan det være lurt å sette seg noen mål... Prøv å spill mye på en mer avansert sang.. Du skal ikke klare å spille sangen etter en dag! Dette gjør at du får lyst til å spille mer, og du blir ikke like fort lei av alle de andre lettere sangene som du kan spille inn i mellom den vanskelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av metallica er fint for nybegynnere... Seek and Destroy er jo dødsfet når du begynner å kunne litt... Riffsa i Whiskey in the Jar er også bra! :)

For nybegynnere kan det være lurt å sette seg noen mål... Prøv å spill mye på en mer avansert sang.. Du skal ikke klare å spille sangen etter en dag! Dette gjør at du får lyst til å spille mer, og du blir ikke like fort lei av alle de andre lettere sangene som du kan spille inn i mellom den vanskelige :)

Takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett:

ACDC

Masse rart av Metallica

Middels:

Metallica - Master of Puppets

Bullet For My Valentine - Waking The Demon. Jævlig fin for å trene opp downpicking-farta di, hvis du spiller metal, vel og merke :P )

Bullet For My Valentine generelt

Killswitch Engage - My Curse

Killswitch Engage generelt, de har jo omtrent ikke soloer i sangene sine, såå. Også kan du spille masse KsE for å trene opp pinch harmonicene dine!

All That Remains - Six

Lamb of God?

Children of Bodom.

Vanskelig:

Opeth

Necrophagist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Windy And Warm (Lett/middels, Akustisk)

-Mediterranean Sundance (Vanskelig, Akustisk)

-Blue Moon ( Tommy Emmanuel) (Middels, Akustisk)

-Spain (Chick Corea) (Middels, Akustisk eller elektrisk)

- Hallo Adjø (Vamp) Middels, Akustisk)

- Race With The Devil On A Spanish Highway (Vanskelig, Elektrisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bohemian Rhapsody av Queen er kurant å spille til i mine øyne. Da jeg hovedsakelig er bassist er det vanskelig å bedømme vanskelighetsgraden, men vil personlig karakterisere den som lett/middels (endel mer knot enn f.eks. Back In Black).

Another Brick In The Wall - Pink Floyd. Fin rytmegitar-låt. Ikke veldig vanskelig.

Always On The Run - Lenny Kravitz/Slash. Fett riff, fet rytmegitar. Relativt enkel (gjør seg best på en Les Paul).

Cult Of Personality - Living Colour. Liker riffet godt. Middels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.