Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

exercise fra paul gilbert


xshorteyx

Anbefalte innlegg

var sånn eg lurte på om eg sku gjøre.. eller om eg sku plutselig spille

d u d D.. <----- store D`en når eg skifter streng

Det er slik det gjøres ja. Gjør ingenting om du spiller med economy picking men da er vel gjerne hele vitsen med øvelsen borte. Man tar ikke skade av å kunne begge deler. Alternate picking høres som regel "renere" ut hvis det blir gjort skikkelig. Economy picking høres litt mer "flytende" ut. Jeg veksler selv mellom de to hele tiden. Kommer litt ann på hva jeg spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så.. att jeg har vendt meg til economy er ingen dum ting?..

vil jo helst lære meg "riktige" saker ,, blir litt dumt å spille 3 år til og plutselig føle att man selv har lært seg til å spille med teknikker som eventuelt kan lage hindringer :P

Bruk det som føles riktig. Det at du lager et system er ingen dum ting, da det vil hindre at du snubler når ting begynner å gå fort unna. Economy gir en spesiell lyd, mer flytende enn alternate. Alternate vil som oftest ha en hardere og mer rytmisk definert lyd, bare hør på Al Di Meola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dududududududu blir alternate picking, som eg gjer i dei aller fleste tilfelle.

dudd osv. blir economy picking, som og kan fungera. Høyrest ganske forskjellig ut, men eg vil no seia at du bør verta stødig på alternate picking før du går over på å bruka economy picking til slike enkle ting. :)

Kan garantere deg ut du ikke hører forskjell på godt utført alternate og godt utført economy. :) Ingen problem med å legge trykk der du vil med noen av teknikkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternate vil som oftest ha en hardere og mer rytmisk definert lyd, bare hør på Al Di Meola.

Han kveler i tillegg også tonen med høyrehånda, som gjør det mer perkussivt i tillegg til å gjøre det lettere å spille fort, men uansett funker alternativ plektring som du beskriver, og det er derfor jeg liker det -- minner meg mer om piano-attack enn økonomi gjør. Piano er kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.