Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HW 1 Strippet


Anbefalte innlegg

Ble så inspireret av noen Tele-prosjekter her inne før jul, at jeg tok grep i jula.

Kjøpte en HW1 for litt siden. Avtale om kjøp av en gitar med Rosewood hals var gjort, men den viste seg å være Maple da jeg skulle hente den. Fikk den til en kanon pris grunnet dette, samt ikke minst at den hadde fått noen merker og hakk etter demo og et par gigs.

Ergo kjøpte jeg den på tross av feil farger og store fargekontraster som jeg egentlig ikke liker. Alternativet hadde vært en Squier, men potensiellt bytte av mic'er og andre mods, gjorde at jeg valgte the "real thing" når økonomien også ble bedre på den måten.

Men Maple hals og sort satin kropp er alt annet en lækkert i mine øyne. Full demontering og nedstripping. Tanken var at om ikke treverket under lakken var pent, så skulle den få en ny tett farge, hvit eller sand eller noe i den duren.

Bosch rondell-sliper, 120 papir til treverket begynte å skinne igjennom. Deretter 240 papir til fargen var vekk. Uten lakk var treverket så pent at tett farge ikke er tema.

Slipekloss og 500 papir i en halv time, og ditto med 800 papir. En liten finpuss med 1200 papir, that's it.

Våpenstokk-olje til kr. 69,-, tre runder, tørk av, og resultatet ser dere vedlagt.

Jeg lot den sorte lakken i overgangen mellom flask og høykant sitte på, syntes det gir gitaren et lite særpreg. Kanskje jeg topper av med å bytte det hvite plekterbrettet med et sort, time will tell.

Noe av greia med en HW1, i hvertfall markedsføringsmessig, er at den har fått tynn nitrolakk for å ha god sustain. Uten lakk, vil jeg da tro at det blir enda bedre.

Anyway, som det heter på nynorsk, dette er altså min forskjønnede hverdagstele.

post-5536-1230735513_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fin gitar det der :) Når er ikke Tele kjet for å ha så skrekkelig mye sustain da. Sammenlignet med andre gitarer. Det er mye mer sustain i MIM-stratten min med 3cm lakk og polyester enn i am. 52' RI-Telen min. Skal du ha HW1-micker i den?

Ja, det er en HW1, og jeg har ingen planer om å bytte mic'er. Men jeg må få den litt mer under huden før jeg tar stilling til evt. modd'er. Har kjøpt en ny bridge med 6 stoler fra GFS, for den lot seg ikke intonere skikkelig med den originale vintage bridgen med 3 stoler.

Ellers har jeg noen tanker om låsbare stemmeskruer, men har ikke gjort noe med den enda. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ble stilig! :)

Sleng på halsen og elektronikk, og legg ut flere bilder :P

Takk :D Det kommer etterhvert. Nå er det noe kalkun på gang, og når jeg er på beina igjen, så skal det loddes litt og slikt du vet. Poster bilde når jeg er ferdig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er HW'en ferdig, og klar til å vises frem.

Men, det later til at jeg har fått tildelt max 500k å disponere til vedlegg for all fremtid. Får ikke lastet opp nytt bilde, for selv etter redigering til bloggstørrelse så er ett bilde på 684k, og jeg har bare ca 70 tilgjengelig....

Eller sagt på annen måte, dette med bildehåndtering på nett er ikke min sterke side...

Tips ?? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det later til at jeg har fått tildelt max 500k å disponere til vedlegg for all fremtid. Får ikke lastet opp nytt bilde, for selv etter redigering til bloggstørrelse så er ett bilde på 684k, og jeg har bare ca 70 tilgjengelig....

Eller sagt på annen måte, dette med bildehåndtering på nett er ikke min sterke side...

Tips ?? :blink:

Gratis, rask server og god oppetid.

http://photobucket.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.bildr.no er greiere, ingen registrering eller noe sånt noe.

Et annet tenkesett på bilder.no ja.

Last opp bilde og borte vekk det er :)

Man må selv spare på lenkene til bildene om man ønsker linke til dem senere i andre sammenhenger.

Men det jeg missliker mest med bilder.no er disse miniatyrbildene

som jeg som forumbruker/sluttbruker må klikke på for å se bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.bildr.no er greiere, ingen registrering eller noe sånt noe.

Takk for tips. Prøvde, men blir avvist fordi den gjenkjenner mine JPG filer som MIM-filer eller no'...

Og så har jeg prøvd Photobucket, og Sportsfisker.nu, men jeg syntes ingen av dem ga noen som helst slags muligheter eller innlysende forklaring på hvordan man reduserer bildefiler, det er bare lagringsplass og redigering av rødøyne og slikt noe.

Får plundre videre i morra..... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.