Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste amp til rundt 1500 kroner


Zigg

Anbefalte innlegg

Hallo folks! Jeg har rundt 1500 kroner som jeg har bestemt meg for å kjøpe en forsterker for og kunne trenge noen råd. Vurderer Marshall MG15CDR, noen som har noen innvendinger mot den eller som kanskje vil anbefale den?

De viktigste kriteriene er bra lyd med vreng, lite støy og linjeutgang. Noen som kan hjelpe? :rolleyes:

Endret av Zigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale Roland Cube X på det sterkeste.

Veldig flott amp for de som ønsker en amp til å øve hjemme med.

Men til liveopptredener må du nok ha kraftigere saker.

Det finner du få av til den prisen. Men som sakt, Cuben er en fantastisk øvingsforsterker.

Veldig bra å ha de innebygde effektene som den har.

Hvor stor hadde du tenkt at den skulle være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt Roland-ampen og var ikke helt fornøyd med lyden på den, nei. Skal ta og kikke litt på VOXen.

Størrelse er ikke så veldig viktig, men den bør vel kanskje være sånn ca. som MG15en.

Takk for svar alle sammen! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mengde vreng styrer man selvfølgelig med volumknotten på gitaren, da får man alt fra clean til "masse vreng", og det lett tilgjengelig på gitaren sin.

Er slik jeg bruker Marshallen min også, selv om den har mange flere knapper. Setter alt til "10" og fikser resten på gitaren.

Den mangler jo linjeutgang, så noe alternativ for trådstarter er den nok ikke, men det var jo ikke jeg som anbefalte den. =p

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.