Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tremolopedal


Aphelion

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Voodoo Lab sin kjempebra..de lager vel egentlig bare bra greier...

Har vurdert voodoo lab sin tremolo ja, men etter å ha sett at den får en del høgg for kvaliteten på harmony central (http://reviews.harmony-central.com/reviews...ab/Tremolo/10/1) så har jeg avskrevet den. Fulltone supa-trem har jeg bare lest godord om. Hadde vært kjekt å høre om det er noen her som har erfart den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en smule tremolo-junkie, og har etter mye om og men landet på Vox Vibravox (selv om navnet klinger som noe fra Kondomeriet). Den er ekstremt transparent, og bruker et 12AU7-rør for "å varme opp lyden". Er vel egentlig en starved-plate-design, og lyset fra røret kommer fra en LED plassert under røret (gammelt tricks), men pedalen høres bra ut, så da så. Det er IKKE pedalen for chop-chop, siden den er rimelig myk i kurvene.

Ellers kan du trygt satse på en T-Rex Tremster: Ingen vil le av deg, og boost-funksjonen er ypperlig. Den farger lyden littegrann (feter den opp), og tilfører en ørliten vreng (knapt hørbar) dersom du går utover unity gain (som vi sier på godt norsk). Har en brukt Tremster jeg skal selge, men har ikke fått somlet meg til å legge den inn på bruktmarkedet enda.

Hvis du bare trenger en enkel og grei liten tremolo-pedal er både Guyatone sin lille tass og Danelectro Tuna Melt eller Cool Cat gode valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tremster skal tas opp til vurdering! Har sansen for T-Rex, og prisen var ikke så dum :)

Hva med en modifisert versjon av Boss sin? Mener å huske noe om en bra mod på den... Keeley? :)

Jeg solgte en Keeley-mod Boss trem for kort tid siden (ble brukt for lite). De låter kule og har dessuten innebygget boost-potmeter for å kompensere for volumtap - som ofte er problemet med billigere trem-pedaler... Anbefales.

Endret av mortenw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.