Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Digitech Metal Master... Erfaringer?


Toggy

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig kjøpt meg en Boss DS-1, men jeg syns ikke den var heavy nok. :blink: Har sett litt på Digitech metal master og lurer på om den er bra.

Jeg har lyst på en fet og heavy vreng... Har noen synspunkter på Metal Master eller evt. anbefalinger til andre noenlunde like pedaler?

Har en Strat med single coils og Roland Cube 30x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mulighet for å booste/kutte bassen med 20dB er den omtrent så tynn eller feit som du vil ha den. Spørs litt hva du legger i «varm», den låter jo ikke som en røramp uansett hvordan du skrur den :)

Hvis du gidder å bruke litt mer penger, er jo Radial Tonebone Hot British det feteste du får!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Metal Master, ikke det beste jeg vet om....

Klarer ikke helt å sette ord på hva som er galt med den, alt blir råbrutalt hvis man har de rette innstillingene, men føler det er så digitalt og ekkelt... dødt på en måte.

Beste ville ha vært å prøvd pedalen, det får du sikkert ordnet hos en lokal musikkforhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at metal zone er crunchy og litt tynn, ikke så fet og varm som jeg vil ha.. har jeg hørt feil?

_IKKE_ hør på folk som kritiserer pedaler som MT-2/Metal Zone.

Se her..

Jeg har selv hatt en MT-2 i maange år og jeg vet at det er en pedal som kan låte veldig bra viss man knotter/skrur den rett.

Dette er en pedal med masse muligheter og har mange flere knotter å skru på enn de "vanlige" distortionpedalene.

Varm? Dette er en av de distortionpedalene som var varmest lyd av alle pedalene jeg har prøvd.

Et pluss er at den er meget allsidig innenfor metal. Liker du fisevreng, får du det. Liker du tight vreng, får du det.

Det aller viktigste er at du må ta deg tid til å bli kjent med denne pedalen.

Angående Metal Master fra Digitech: Drittpedal :P

Tror den fungerer fint til enkelte typer vreng, som litt hight school black metal-vreng. Men ellers syns jeg ikke noe særlig om denne..

MT-2 er et rimeligere og bedre alternativ. Bare husk å ha "Distortion/Gain" på MT-2 under kl 12-13. For mye vreng resulterer i litt fisete og utight lyd.

Er jo en del noobs som ikke har skrudd noe særlig på denne pedalen og kaller denne for en drittpedal. Ikke hør på de ;)

Men hvilken forsterker du bruker har mye å si for hvordan MT-2 låter. Du får den nok aldri til å låte som en ekte rørforsterker. Men det skal man ikke forvente heller.

Det finnes mye bedre alternativer, men da må du gå lenger opp i pris.

Men innenfor prisklassen under 1200kr så syns jeg at MT-2 er en vinner. :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal zonen er igrunn ikke så dum, om du kan skru så låter den heftig. Har hatt to, men ikke fordi den første døde, men fordi jeg solgte den, og angret etterpå.

Spiller ikke så mye metal lenger (har også solgt MT2 igjen - dumt) men, om jeg skulle skaffet meg en pedal for å ta seg av en tight god metalvreng ville jeg helt klart vurdert den igjen.

Jeg har ikke så veldig god erfaring med roland cuben, men er ikke det en amp med rimelig god vreng fra før av? (til øvelses bruk ihvertfall?)

Og om du tror du vil få lyden til en Powerball eller noe ved å sette en mt2 mellom en strat og cube tror du feil.

Straten er ikke ideel til metalvreng, ampen er ikke ideel til pedalbruk, og pedalen vil nok høyst sannsynlig ikke låte bedre enn vrengen som allerede er i ampen.

Hadde jeg vært deg ville jeg brukt litt tid i en butikk, og prøvd en del pedaler, amper, og gitarer, å se hvordan de låter sammen, og hvilke områder den ene topper den andre på etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Er det så sikkert at det er en uomtvistelig sannhet?

Ta deg for eksempel en tur på konsert med Ronni Le Tekrø, still deg opp foran scena foran Marshall- stacket hans en halv times tid, og gjenta det der med like stor overbevisning etterpå. Det tror jeg du sliter med.

Sier du det skal jeg tro deg, har bare selv erfart for min del at det er foretrukket med en humbucker da outputen er vesentlig høyere en i en singlecoil.

Men i en teknisk diskusjon tror jeg nok det skal gå et betydelig antall år før jeg legger meg ut med deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt EQ og/eller en boost kan man få til mye med singlecoils også. Har spilt mye med singlecoils gjennom MT-2 jeg, og syns det funker nesten like bra som med humbuckere. Må bare stille pedalen litt annerledes. Nå skal det sies at denne pedalen farger lyden GANSKE mye, men den låter ikke kjipt av den grunn. Bare ikke forvent at f.eks. en Tele skal låte kliss Tele gjennom den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.