Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil rocken dø fra oss?


Dawn

Anbefalte innlegg

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sorry Dawn, men innleggene dine gir inntrykk av at du ikke akkurat har gjort en innsats for å se hvordan det står til med rocken idag. Forstår hvorfor enkelte reagerer. Håper du forstår hvorfor vi ikke trenger The Beatles 2. Det med at svært få hører på rock idag er ihvertfall en rar påstand. Skjønner ikke hvorfor det er negativt at folk hører på techno? Hvis du ikke takler annet enn 'klassisk' rock, så må du for all del ikke prøve ut noe annet. Selv foreslår jeg at du slenger deg på neste tog til nåtiden..

Techno og hiphop er sjangrer som mange her på forumet snakker drit om. Kan ikke si så mye annet enn at mange av dere ikke legger mye skjul på hvor lite kunnskap dere har om musikken. Hadde aldri klart å levd et så kjedelig musikkliv som mange her tilsynelatende gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Dawn, men innleggene dine gir inntrykk av at du ikke akkurat har gjort en innsats for å se hvordan det står til med rocken idag. Forstår hvorfor enkelte reagerer.

SVAR: Jeg har faktisk gjort en innsats. Men kanskje ikke stor nok. Jeg lever jo litt i en egen liten boble med Springsteen og U2-musikk. Men jeg har i alle fall funnet lite musikk av nyere band jeg synes er bra. Kan være fordi jeg er kresen, men det får så være.

Håper du forstår hvorfor vi ikke trenger The Beatles 2.

SVAR: Jeg gjør det. Måtte bare poengtere med hva jeg mener når jeg snakker om klassisk rock. Jeg har aldri sagt at vi trenger et Beatles 2. Jeg er ikke dum.

Det med at svært få hører på rock idag er ihvertfall en rar påstand.

SVAR: Selv om jeg bor i Namsos, som har fått titelen Rock City så er det faktisk svært få av mine klassekamerater etc som hører på rock. Kanskje en 20%. (Og de hører som regel på heavy. Ikke klassisk) Og jeg har ikke vært så veldig mye ut å reist. Jeg tror jeg er den eneste ungdommen i byen som liker Bruce! Her sier folk: "Æsj! Bruce Springsteen er så gammel. Hvorfor gidder du å høre på det?" Over alt hvor jeg går hører jeg dunk-dunk musikk og techno. Er det rart at jeg har fått et inntrykk av at rocken er på vei ut blant ungdom?

Skjønner ikke hvorfor det er negativt at folk hører på techno?

SVAR:Det gjør jeg mister. Jeg har hørt nok techno til å kunne si at jeg overhode ikke tåler det. Men det er min mening. Jeg har respekt for dere som liker det.

Hvis du ikke takler annet enn 'klassisk' rock, så må du for all del ikke prøve ut noe annet. Selv foreslår jeg at du slenger deg på neste tog til nåtiden..

Techno og hiphop er sjangrer som mange her på forumet snakker drit om. Kan ikke si så mye annet enn at mange av dere ikke legger mye skjul på hvor lite kunnskap dere har om musikken. Hadde aldri klart å levd et så kjedelig musikkliv som mange her tilsynelatende gjør.

SVAR: Jeg for min del synes ikke at jeg lever noe kjedelig musikk-liv, selv om jeg bare hører på en håndfull band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som vil høre på for eksempel Beatles, hører på Beatles, de trenger ikke nye band som gjør det samme.

Temmelig enig. Jeg tror trådstarter kommer til å finne masse ny musikk etter hvert som han kommer til å elske. Smaken utvikler seg heldigvis hos de fleste av oss, og det gjør heldigvis den tilgjengelige musikken også. At trådstarter føler at det er "slutt" nå, tror jeg bare er en overgangsperiode. :)

Og hva er greia med "Namsos Rock City"? Alle kaller jo byen sin for "Rock City" nå for tiden, det blir ikke mer sant av den grunn. Innbyggerne i både Haugesund, Trondheim, Stavanger, Kristiansand og Oslo har prøvd det før... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om klassekammeratene dine ikke hører på samme musikk som deg så betyr vel ikke det at rocken er på vei til å dø ut :lol:

Namsos har Åge og DDE og Askil Holm.... Og det er vel kun derfor namsos har fått den tittelen :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke at rocken forsvinner med det første. I alle fall ikke i disse Guitarhero og Rockband-tider.

Synes selv at det blir gitt ut mye bra musikk nå, ja kanskje mer enn før.

Det var en luring her som påstod at bra musikk sluttet å komme i 1995. Favorittperidoen min er fra 94 og videre. Folk er forskjellige.

Selv har jeg veldig lite til overs for "classic rock", så for min del kan det bare dø ut.

Har veldig bred musikksmak, men akkuratt U2, Springsteen og REM gir meg fint lite.

Da foretrekker jeg heller "hiphop og techno".

Synes det er alt for mange trangsynte musikere som er litt for opphengt i fortiden. Tenk på fremtiden heller, det er den som kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen er at du nå må leite litt etter den gode musikken, du får den ikke servert i fanget lenger.

Er jo også ganske åpenbart at hvis du leter etter 60-70-80-talls musikk i utgivelser fra vår tid, så kommer du ikke spesielt langt. =p

Sjekk ut Radio Moscow og The Black Keys f.eks. 60-talls inspirert musikk, men med en svak moderne vri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste forskjellen er at du nå må leite litt etter den gode musikken, du får den ikke servert i fanget lenger.

Er jo også ganske åpenbart at hvis du leter etter 60-70-80-talls musikk i utgivelser fra vår tid, så kommer du ikke spesielt langt. =p

Sjekk ut Radio Moscow og The Black Keys f.eks. 60-talls inspirert musikk, men med en svak moderne vri.

Takk for tipset. Skal sjekke det ut :)

EDIT: - Har hørt litt på The Black Keys nå. Jeg synes de kan ha et potensiale, men alle sangene deres er ganske like etter min mening; blues gitar og trommer som går i en hoppende blues-aktig rytme. Og jeg synes det mangler litt trøkk og drivkraft. Men allikevel, potensiale. Takk for tipset.

Endret av Dawn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har hørt på The Kinks siste i det siste? The Shadows? En hel dunge med band blir nok for de aller fleste liggende urørt, men musikken er alltid tilgjengelig for den som vil. Jeg klarer meg utmerket godt med puddelrock, og unngår med stor glede det meste av dagens musikk. Bekymrer meg ikke stort over at ingen tar over puddellyttinga når jeg er ferdig. Dukker alltids opp en skrudd figur med Ibanez, bleika hår og jernvilje. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det går mye i techno og sånt musikk på skolen min og.

Teller AC/DC som classic rock n roll? Hvis ja, så vil jeg anbefale et bra band som er veldig nytt.

Dette bandet heter Airbourne, er fra Australia og spiller samme type musikk som AC/DC.

Disse har gitt ut 2 cd-er. Den selvfinansierte Ready To Rock, og den Roadrunner Records cd-en Runnin' Wild.

Begge cd-ene har mye bra materiale.

Skjekk ut sanger som : Runnin' Wild, Diamond In The Rough, Too much too young too fast, Heartbreaker, The girl gets hot (the love dont stop)

Dette er et helt sykt saftig band. Gleder meg til den dagen neste platen kommer ut.

PS: Hva vil det si med overspilling og underspilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.