Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil rocken dø fra oss?


Dawn

Anbefalte innlegg

Foreslår at du holder kjeft, og sjekker ut musikken som blir produsert idag før du snakker.

Dette er pinlig å lese.

Musikken blir utgitt idag av de "gamla" banda er stort sett en pinlig affære uansett.

Wooow... Jeg føler meg utrolig velkommen her i forumet.

Men jeg forstår hva du mener. Det er jo en del nyere band i dag som er bra også. Men jeg håper at også du forstår hva jeg mener. For mitt inntrykk er at svært få hører på rock. Du vet ikke hvilke folk jeg møter om dagen, vet du. Litt respekt må du da kunne vise.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rock dø ? Not in a million years sier da jeg. Rock (og metal) er på vei oppover og tviler sterkt på at det kommer til å gå noen andre veier på en laaaang stund.

Selfølgelig er det noen sånne ekle rosakledde saker med buksa i sokkene som hører på det derre techno greiene, men alle er da ikke like.

Ser ut som denne tråden kommer til å ende opp som en stor diskusjonstråd nå, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hvilke folk jeg møter om dagen, vet du.

Hvilke folk møter du om dagen? :P

Selv vet jeg kun om én som hører på Techno til daglig, så det hadde vært spennende å høre litt om hvem som liker slikt i dag.

Nesten alle jeg snakker om musikk/musikksmak med, hører på rock, i en eller annen form, til opplysning.

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste man hører og ser i underholdnings bransjen er for det meste techno/hip hop og lignende, ikke rart at de fleste "unge" hører på det da.

mye bra rock som blir produsert idag ja, Moving Oos, bigbang, skambankt for å nevne noe..

Endret av trommas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rock dø ? Not in a million years sier da jeg. Rock (og metal) er på vei oppover og tviler sterkt på at det kommer til å gå noen andre veier på en laaaang stund.

Selfølgelig er det noen sånne ekle rosakledde saker med buksa i sokkene som hører på det derre techno greiene, men alle er da ikke like.

Ser ut som denne tråden kommer til å ende opp som en stor diskusjonstråd nå, hehe :)

Jo'a jeg tror du har rett. Jeg tror heller ikke at rocken vil dø. Den er jo tros alt roten til mye annen musikk. Men jeg er litt bekymret, og jeg hadde bare lyst å be om litt rådføring. Desverre ble tråden min misstolket litt av noen, men jeg ønsker ingen krangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke folk møter du om dagen? :P

Selv vet jeg kun om én som hører på Techno til daglig, så det hadde vært spennende å høre litt om hvem som liker slikt i dag.

Nesten alle jeg snakker om musikk/musikksmak med, hører på rock, i en eller annen form, til opplysning.

Godt å høre ^_^

Jeg er har nok hatt uflaks med hvem jeg har snakket om musikksmak med. For det går veldig mye i techno her omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du holder kjeft, og sjekker ut musikken som blir produsert idag før du snakker.

Nå foreslår jeg at du demper språkbruken to hakk.. Hvis du blir så provosert av en i utgangspunktet helt grei og saklig tråd som dette at du må ty til utskjelling, må du heller la være å ytre deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dudes,,, easy on the newcomer...

Er forøvrig overhodet ikke bekymret for at rocken dør ut. Det vi imidlertid ser, er stadig mer grensesprengning i musikken, som åpner for nye genrer, I min bok er det bare knall. "Dårlige" (i mine ører) musikktyper som skapes har en mindre etableringsgrad enn de gode, så jeg aplauderer utviklingen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Jeg må helt ærlig si at musikken i dag som tilegner seg å ha inspirasjon fra de store rockerene (Det som i dag heter "Alt rock" og spiser med seg av band som Franz Ferdinand, The Hives, The killers, The Raceontours og disse som alle høres ganske like ut (The Killers skal ha kudos for å ha en bassist som prøver).

Jeg skal innrømme at det er et par moderne band som har klart å fange min oppmerksomhet, og som har gitt meg fornyet tro på rocken, deriblant Wolfmother (som har fått mye ufortjent dritt fordi de spilte musikk som vi har etterspurt), Coheed & cambria (Et personlig uttrykk i musikken, dyktige musikere og en veldig egen stemme på vokalisten) og Clatter (gjør faktisk noe nytt).

Gjennomsnittet... ja, de eier ikke sans for rytme og så lenge det går i jevne kvartnote slag, så danser de til alt og kaller det bra, Men det er faktisk nok av oss rockere til at rocken ikke vil dø ut med det første, og om det skjer så er det ikke før etter din levetid uansett.

min personlige mening er dog at U2 er skvip, og Irlands store sønner var Phil Lynott og Brian Downey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey:

Jeg synes virkelig at du kan spare deg for det der. Det er ekstremt lite voksent. <_< Det er jeg neppe alene om.

Ingenting vondt ment. Synes bare det var en humoristisk tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meningen å få deg til å føle deg uvelkommen. Men du kommer med noen heftige påstander som viser at du ikke

har mye kunnskap om hva du snakker om.

Jeg bare kommer med et tips at du sjekker ut noe av dagens musikken før du dømmer den nord og ned.

Ja. Du har rett.

Men når jeg snakker om klassisk rock. Da tenker ikke jeg på Bigbang og sånt... Jeg tenker på ting som The Beatles. Tror du virkelig at et band som spiller Beatles-lignende musikk vil slå gjennom i dag? Det har nemlig ikke jeg hørt noe om... Og det er det jeg snakker om. Jeg har i alle fall lett etter nye band som spiller slik musikk, men ikke funnet noe. Så tro du meg, jeg har ikke bare lagt ut denne tråden uten ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så fint, musikken lever evig, selv om ingen spiller den. Du har jo allerede Beatles, så hvorfor skal noen spille helt lik musikk? Om det er et behov, er det alltid noen som fyller det.

Rotete skrevet, men poenget:

Folk som vil høre på for eksempel Beatles, hører på Beatles, de trenger ikke nye band som gjør det samme. (Selv om det kan være greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudene skal vite at musikk i alle fall er noe som engasjerer folk :)

Kommer 60/70 talls heltene tilbake ? Nei.. verden er en annen og plateutgivelsene enorm mange fler, folk er mer opptatt av å finne sine "egne" band og sjangere.

Kommer musikken fra 60/70 tallet til å dø ut ? Neppe.. ingen populærkulturell revolusjon har hatt større påvirkningskraft enn rocken og røttene er plantet dyyypt i alt vi har gjort siden rent musikalsk.

Til trådstarter - Jeg skjønner at du har inntrykk av at alle rundt deg stort sett hører på listepop og "eurotrance" Kanskje er det også mye sant i det.. Men folk med en genuin musikk interesse har en tendens til å begynne å utforske både samtid og fortid.. Du må huske at mye av det som nevnes i denne tråden også var listemusikk i sin tid men at det dengang også var mye skit og lort på listene. De fleste nærmest pensjonerer musikksmaken sin i 25 års alderen, men noen av oss kjøper plater til vi ikke har plass til samboeren lenger og vi eier ikke en eneste Ole Ivars eller Britney utgivelse. Sånn er det nå bare..

Mitt beste råd er å begynne å utforske både hva som skjer akkurat nå og hva som har blitt utgitt de siste 40-50 årene. Med tanke på hvilke band du nevner i denne tråden er det noe som sier meg at du ennå ikke har oppdaget det beste fra 60/70/80 tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.