Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil rocken dø fra oss?


Dawn

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 15 år. Men jeg er en blodfan av klassisk rock. Jeg spiller i et band hvor vi spiller klassisk rock (og litt mer heavy rock. - Sologitaristen og basisten vår er Iron Maiden fan nemlig=P). Men de aller fleste på vår alder hører kun på techno og hip-hop. Den slags musikk synes jeg er helt grusom!

De fleste som fortsatt liker klassisk rock som U2, Bruce Springsteen, REM osv begynner å bli litt gamle, og de føler ikke at de trenger nye band til å fortsette den klasiske rocken.

Og de fleste ungdommer som er techno fans!

Vil jeg, som prøver så hardt jeg kan å nå min drøm om å bli en rocker på verdensbasis feile på grunn av manglende publikum og fans? Dør den gode gamle rocken fra oss? Tror dere at unge rockeband har en sjanse i framtiden? Eller vil techno ta over hele verden!?

Endret av Dawn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Thunder Fingers

Det er jo fakta, den beste musikken ble produsert før 1995 :P

Altså, av typen U2 rock, så kan den få lov til å dø, Men noen trenger å gi liv til til den go gammle The Who typen rock igjen! Altså en bassist som tør å overspille, og en gitarist som tør å underspille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer ikke techno hvertfall. For noe piss!

Men syns at det er veldig mange på min alder som hører på god gammel rock. Tviler på dette endrer seg med det første.

Kan vedde at du ikke engang vet hva techno er for noe uten å dalle deg inn på wikipedia.

Tviler også sterkt på at vennene dine hører på techno, trådstarter. Lenge siden det har vært i skuddet.

Og rocken kommer neppe til å forsvinne. Hører du på det er du mest sannsynlig ikke alene om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vedde at du ikke engang vet hva techno er for noe uten å dalle deg inn på wikipedia.

Tviler også sterkt på at vennene dine hører på techno, trådstarter. Lenge siden det har vært i skuddet.

Og rocken kommer neppe til å forsvinne. Hører du på det er du mest sannsynlig ikke alene om det.

Ble du såret når jeg pratet negativt om "musikken" du slenger håret ditt til?

En ting er at det er vanskelig å finne på noe nytt i musikkverdenen, men techno? Spar meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at trådstarter utvider horisonten litt, og sjekker ut litt musikk som har et anna navn enn AC/DC.

Er så utrolig mye god musikk som blir produsert nå, at det er en helt latterlig tanke og tro at den gode musikken vil dø ut.

Men husk at den gode musikken som blir produsert nå er av de bandene som hadde gjennombrudd på 70-tallet. De er rundt 60 år alle sammen og har ikke så veldig mange år igjen før deres tid er forbi; trist nok.

Det er ikke så mange band som slår igjennom i dag med rock. De som slår igjennom er som regel sånne døgnfluer som Mika. (Er det det han heter?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hører jeg ikke mye klassisk rock lenger, men det var det som fikk meg til å bli såpass musikkinteressert som jeg er i dag. U2 og REM, som du nevner, er band en god del av mine jevnaldrende venner og bekjente hører på, og har hørt på i et par år (jeg er 17). De hører også på Zeppelin, Stones, Beatles, AC/DC, Maiden, Guns 'N Roses, og en god del annet jeg velger å klassifisere som klassisk rock (selv om disse bandene låter nokså forskjellig). Det er Mange, både mindreårige og eldre, som liker klassisk rock. Du trenger ikke å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at den gode musikken som blir produsert nå er av de bandene som hadde gjennombrudd på 70-tallet. De er rundt 60 år alle sammen og har ikke så veldig mange år igjen før deres tid er forbi; trist nok.

Det er ikke så mange band som slår igjennom i dag med rock. De som slår igjennom er som regel sånne døgnfluer som Mika. (Er det det han heter?)

Open your eyes, da mann! Mye bra rock som produseres i dag - og det som produseres i dag av de som hadde gjennombrudd før 80-tallet er stort sett "best of"-skiver, eller skvip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Open your eyes, da mann! Mye bra rock som produseres i dag - og det som produseres i dag av de som hadde gjennombrudd før 80-tallet er stort sett "best of"-skiver, eller skvip.

Kaller du Bruce Springsteens siste plate for skvip? Eller plata hans som skal komme i Januar. Jeg har hørt tre av de låtene, og det er IKKE skvip. U2 Kommer med plate i mars, og de tviler jeg på at leverer skvip...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du såret når jeg pratet negativt om "musikken" du slenger håret ditt til?

En ting er at det er vanskelig å finne på noe nytt i musikkverdenen, men techno? Spar meg.

Jeg hører ikke på techno. Poenget er at du og trådstarter kaster rundt det uttrykket uten å vite hva det er en gang.

Bare det faktummet at du avslutter setninga di i en retning som hinter til at techno er èn greie, beviser det.

edit: Musikk. Ikke "musikk".

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.