Web Analytics
Jump to content

Reperatør på østlandet?

enotodden
 Share

Recommended Posts

Trond tufte på gitar workshop (det ligger på bekkestua i bærum) er en veldig dyktig gitartekniker, har hørt han er en av norges beste, men dette kan sikkert diskuteres. Noen har dårlig erfaring med kundeservice, jeg har forøverig bare gode erfaringer :)

Eneste problemet med Trond er at han blir sur om du ikke gjør gitaren slik han vil ha den. Han er en elendig tufs på kundeservice. Dessuten er det ikke Trond som gjør de litt værre moddene/reparasjonene, det er en kar de kaller Pluto, som er dyktig, og er alt guitar workshop en gang var...

Denne pluto-fyren har jeg hørt mye bra om!

Han har bygget tre gitarer til gitarlæreren min, og jeg tror ikke jeg har hørt en gitar synge så fint!

Øivin Fjeld i Fredrikstad, hvis du får han tent på jobben. Da skal helst gitaren være gammel og sjelden. (han driver egentlig ikke med det lenger)

Ellers har han en dyktig gitarbygger på stedet, som jobber med reparasjoner.

Edited by GunnarpåMo

Takk for alle svar. Gitaren er uten tvil sjelden, men hvor mye den er verdt er jo så sin sak. Et par jeg har snakket med som mener det er en skolegitar ment for bruk ved høyere utdanning i tyskland i krigstida.

Men uansett, jeg skal sjekke med Norsk Musikk og høre om de gjør en slik reperasjon, tror det skal litt arbeid til for at den skal virke etter mine behov.

Noen reperatører har jeg erfart at gjør et greit arbeid for en gitar som ikke blir utsatt for temperaturendringer og transport, men når du tar den med deg på noen bussreiser blir det bare krøll.

Men takk for svar alle sammen, og hvis noen andre vet om noe, bare kom med det ^_^ !