Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye humbuckers


Anbefalte innlegg

Hei

Tenkte jeg skulle bruke noe av pengene til fikk til jul for å oppgradere min epi les paul, ettersom jeg ikke har råd til en ekte Gibson. Skal kjøpe nye pickups og nytt ledningsnett med nye pots.

Valget er mellom SH-4 JB Model i bridge og SH-2n Jazz Model i neck, eller Alnico 2 pro APH-1 i både bridge og neck...

Hva mener dere? Spiller mye gammel rock, blues og noe clean, aldri metal. Har blackheart 5w rør stack.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Seymour Duncan Pearly Gates?

Om du skal ha nye pots, så husk at 500k er beregnet på pickuper med høy output, og 250k er beregnet på lavere output, men kan brukes på pickuper med høy output for å flate ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Seymour Duncan Pearly Gates?

Om du skal ha nye pots, så husk at 500k er beregnet på pickuper med høy output, og 250k er beregnet på lavere output, men kan brukes på pickuper med høy output for å flate ut litt.

Har ikke sett så mye på dem enda, men skal sjekke dem ut nå... blir 500k pots jeg går for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du kan høre på de forskjellige pickupene på www.seymourduncan.com?

Du burde også vurdere Rio Grande, DiMarzio osv.

Dimarzio har vel på seg å være litt "kaldere" enn Seymour Duncan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du kan høre på de forskjellige pickupene på www.seymourduncan.com?

Du burde også vurdere Rio Grande, DiMarzio osv.

Dimarzio har vel på seg å være litt "kaldere" enn Seymour Duncan.

er der nå, skal høre nå...

Hva med SH4 i bridge og alnico 2 i neck? Hørt det er mange som liker alnico 2 i neck, men blir det en del volum forksjell da, ettersom SH4 har høyere output? (eller er jeg på jordet nå?)

EDIT: likte ikke pearly gates så mye som dem andre. Tror jeg går for APH-1 i begge posisjoner, likte lyden til dem, både i neck og bridge. Dem hadde også en bedre clean lyd (syntes jeg hvertfall)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha nye pots, så husk at 500k er beregnet på pickuper med høy output, og 250k er beregnet på lavere output, men kan brukes på pickuper med høy output for å flate ut litt.

Nei. Høyere verdier gir mere diskant når potmeteret er skrudd helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo det jeg sier.

250k brukes på pickuper med høy output for å flate det ut litt. altså å ta bort noe av diskanten.

Hvor mye diskant man får fra en pickup har vel ikke så veldig mye med output å gjøre. En pickup med lavere output kan godt ha mye mere diskant enn en pickup med høyere output.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.