Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til valg av lydkort og keyboard


kake

Anbefalte innlegg

Heisann. Trenger hjelp til å velge ut lydkort og keyboard :)

Når det gjelder lydkort har jeg funent bl.a

Line6 TonePort UX2

M-Audio MobilePre (Noen som har lenke til noe sted denne selges forresten? :huh:)

Det skal brukes hovedsakelig til gitar inn i Guitar Rig, kanskje litt bass og, og evt. litt vokal/oppmikket forsterker.

Må kunne spille inn i hvert fall 2 spor samtidig, som en gitar plugget direkte inn i lydkortet og vokal, eller bass og gitar for eksempel.

Noen som har noen andre forslag til lydkort som burde være aktuelle?

Jeg skal også ha et keyboard. Jeg kan ikke spille piano, og dette blir mest for litt fikling og for å lage noen småting til backingtracks og slikt. Har absolutt null peiling på hva jeg skal ha, men setter en nedre grense på antall tangenter til 25 tangenter. Kan godt ha fler, men ikke noe mindre enn 25. Så Korg Nanokey på sound1.no, det så egentlig ganske greit ut, billig var det og. Duger noe sånt?

Makspris for både keyboard og lydkort sammen er 3000,-. Jo billigere, jo bedre for min del, men så er det jo alltids det at jeg må ha noe som funker også da. Tenkte også å skaffe meg en Shure SM57 som mikrofon. Den er vel safe til oppmikking av gitarforsterkere, og regner med at den er OK til vokal og kassegitar (jeg har ikke så veldig høye krav til det der). Noen som har noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager duppelposten, men...

Det er en Zoom H4 til 2525,- med minnekort på sound1. Ville den fungert bra nok som lydkort, lav nok latency og slikt? Isåfall hadde det jo vært genialt, da hadde jeg jo hatt to inputs (til bass/gitar) pluss mikrofoner til vokal, alt i en boks :)

Noen som vet hvordan den ville vært i forhold til mine krav? Hvordan den ville vært foran en gitarforsterker for eksempel?

Men jeg tror jeg har bestemt meg for M-Audio MobilePre og M-Audio Keystudio 49 fra Apple Store (faktisk). Billigste butikken med gratis frakt :).

Da ender jeg opp med rundt en tusenlapp igjen. På Apple Store hadde de også mikrofonen "M-Audio Soundcheck til 329kr. Tror dere den er OK? Regner ikke med at den er superbra, men den ser jo bra ut i forhold til prisen, og sikkert en stor oppgradering fra Clas Ohlson mikrofonen jeg har fra før :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har altså motatt lydkort, M-Audio MobilePre og keyboardet, KeyStudio 49 nå, men har et problem.. Når jeg i det hele tatt er i noe som "tar over" kortet, som Acoustica Mixcraft, så mutes alt annet enn akkurat det programmet, så jeg ikke kan spille av lyder fra winamp for eksempel. Noen som har en løsning på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.