Web Analytics
Jump to content

Hva burde jeg kjøpe?

alk3kid
 Share

Recommended Posts

Hei! :lol:

Jeg er gitarist og har derfor ikke peiling på bass, men vet hvordan jeg skal spille på den - og nå trenger jeg en ny bass gitar. Tenkte at det var gode råd å hente her?

Spiller punk og melodisk punk, skal helst ikke bruke mer enn 5000. Har tenkt en del på å kjøpe en squier jazz og rett og slett bare bytte mikkene på den (til fender jazz standard..?) god ide?

Alle innspill settes stor pris på! :)

Med et budsjett på 5000 vil jeg nok si at det er en veldig dårlig idé å kjøpe en squier for så å bytte mikker. Jeg ville heller tatt meg en tur rundt på bruktmarkedet og sett hva jeg kunne finne der. Hvis det er jazzbass du vil ha finnes det flust med mexico-jazzer rundt om kring, og kanskje også en fra Fender Japan.

Guest Thunder Fingers

Nå i dag så har nok Jazz Bassen overtatt den sjangeren og. Jeg er personlig en stor P bass fan, og mener at den funker til det meste.. Gå for en P bass :)

Edited by Thunder Fingers

Det er "feitere" og mer punchy lyd i p-bassen! Menjeg syntes det optimale er en j/p-bass der man har en jazz pickup bak og en p pickup forann, fungerer fjell og får til det meste! :) G&L SB-2 Tribute er til å annbefale i den prisklassen