Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva burde jeg kjøpe?


alk3kid

Anbefalte innlegg

Hei! :lol:

Jeg er gitarist og har derfor ikke peiling på bass, men vet hvordan jeg skal spille på den - og nå trenger jeg en ny bass gitar. Tenkte at det var gode råd å hente her?

Spiller punk og melodisk punk, skal helst ikke bruke mer enn 5000. Har tenkt en del på å kjøpe en squier jazz og rett og slett bare bytte mikkene på den (til fender jazz standard..?) god ide?

Alle innspill settes stor pris på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et budsjett på 5000 vil jeg nok si at det er en veldig dårlig idé å kjøpe en squier for så å bytte mikker. Jeg ville heller tatt meg en tur rundt på bruktmarkedet og sett hva jeg kunne finne der. Hvis det er jazzbass du vil ha finnes det flust med mexico-jazzer rundt om kring, og kanskje også en fra Fender Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thunder Fingers

Nå i dag så har nok Jazz Bassen overtatt den sjangeren og. Jeg er personlig en stor P bass fan, og mener at den funker til det meste.. Gå for en P bass :)

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke femstrengers. Kommer nok fort inn i et band når jeg får meg ny bass, har alerede fått tilbud, er mangel på bassister her i byen, og greia er at jeg vil lage litt sånne bassriff:

<-- hør på bassen.. kan jeg spille slik med p-bass *og samtidig få like bra lyd? Endret av alk3kid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.