Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Variax 600!


Articate

Anbefalte innlegg

Wee. Da ble det flott jul i år også. Variax'n var brukt, og i flott stand. Jeg prøvde en variax hos Riff i Oslo (eneste stedet jeg fant en) og ble litt satt ut av halsen. Den føltes som en ikke-så-høykvalitetshals ettersom frettene stakk litt ut på sidene, sånn at man kjenner de godt når man drar hånda opp og ned. Men denne, derimot, var absolutt ikke sånn. Ble sunburst, selv om jeg hadde valgt en annen farge om jeg fant en like billig brukt.

De akustiske modellene og insta-retuning har vært hovedattraksjonen for min del, så langt. I dag har jeg lekt meg med tap'e-teknikker og sanger av Andy McKee og Eric Mongrain. Kjempeskøy. De akustiske modellene høres flott ut. 12-strenger'ne også. Jeg skal leke meg mer med de elektriske gitarmodellene nuh.

Kjempemorsom gitar. Dersom jeg blir brukbar på de typene teknikker McKee og Mongrain bruker med denne, blir det kanskje en akustisk gitar jeg kan la stå i åpen D en gang. Er en type teknikk man gjerne vil kunne når man har besøk ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variax er morsomt. Jeg har en også, og det eneste jeg har å utsette på den, er at den "låter på en måte" uansett hvordan man forsøker å spille på den.

Når det gjelder gitarer med "utstående frets" sånn normale tilfeller.

Finn et gammelt vater, kapp av rundt 20 cm, lim fast en stripe med 320 vannfast papir på den ene siden.

Tre-fire drag langs halsen, og vips!

Piggene borte.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akustisk, 12-strenger, banjo, sitar. De høres alle heelt forskjellige ut, men når man begynner å slenge på noen effekter på de andre så kan det bli litt liten forskjell, ja. Men det regner jeg med jeg klarer med å bruke forskjellige effekter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte vel mer på at de forskjellige gitarmodellene "låter likt" innenfor sin egen lyd, uansett om man forsøker med forskjellige spilleteknikker, det er god forskjell på den forskjellige lydene, slik jeg har opplevd den. Men vi har vel alle våre forskjellige erfaringer. En fleksibel og gøyal gitar er det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.