Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppkoblingsspørsmål ang pedaler på Mesa


Sorg

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Aha. Takker.

Men jeg merker med ampen at jeg må ha ganske harde anslag for at vrengen skal komme frem. Dvs med litt svakere anslag høres det ut som halvvreng. En jeg kjenner som hadde Mesa kjente seg igjen i dette.

Det er jo det som er halve gleden med en røramp, den er dynamisk. Slår du ann hardt blir det mer vreng, og slår du ann svakt rensker den opp til en mer crunhy lyd. Hvis du vil at den skal låte dønn likt uansett hvor hardt du slår er nok pod bedre for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Takker.

Men jeg merker med ampen at jeg må ha ganske harde anslag for at vrengen skal komme frem. Dvs med litt svakere anslag høres det ut som halvvreng. En jeg kjenner som hadde Mesa kjente seg igjen i dette.

Jeg mener en tubescreamer skal hjelpe på det også. Tubescreamer er godt for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er halve gleden med en røramp, den er dynamisk. Slår du ann hardt blir det mer vreng, og slår du ann svakt rensker den opp til en mer crunhy lyd. Hvis du vil at den skal låte dønn likt uansett hvor hardt du slår er nok pod bedre for deg.

Nei, men det finnes en mellomting. Jeg slo ikke svakt an på en streng, jeg hadde normalt anslag og det låt som halvvreng. Med hardt anslag over mange strenger låt det normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.