Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp meg med bass kjøp???!?


feolord

Anbefalte innlegg

Sjekk bruktmarkedet i det minste....

Jeg kan anbefale Fender Squier P Bass, Cort Action Bass (med enten 4 eller 5 strenger, denne er fet, har prøvd en selv og digger den) eller Fender Mexican P bass, den meksikanske blir kanskje litt dyr (ca. 5000 kr), men Squier koster 2-3000 kr...

Hva forsterkere angår, så må du teste deg litt fram, men kanskje Laney har noen bra i prisklassen 2 000-3 000... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLP MM2 eller Yamaha RBX170, det er to basser som er ok til den prisen.. I OLP`en får du veldig mye bass for å si det på den måten, lettspilt, grei nybegynner lyd og en helt fin og grei bass for pengen.. litt over 2000... Yamaha RBX170 har jeg lånt på to spillinger pga at jeg og vår gitarist hadde ett show der vi spillte på naken... Lett spillt og god bass for pengene der også...

Forsterker er opp til deg og lyden du vil ha... Hartke,Ashdown og Ebs sine kan passe til ditt brukt.. foresten ampeg combo og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OLP har veldig gode basser, etter min mening. Fordelen her er at du kan bytte ut mange av delene med orginale Music Man deler.

Som amp anbefaler jeg enten Hartke eller Laney (tro det eller ei), Roland Cube er også en ganske fin amp, lyder veldig rent. Har en Hartke B20, og er grisefornøyd. B40 og B60 finnes seff, ligger på noen tusen.

Hvis du har 5000 å ta av, er det ikke allverdens med kvalitet du får hvis du trenger en så sterk amp. Hvis du kjøper en B20, får du råd til en fin bass i tillegg. Og tjue holder (har fylt en hel gymsal med min :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja........ Dean såklart

men da blir det kanskje ikke noe til forsterker .......

Yamaha funker bra .......

siterer Jonki ....ikke Morgan eller annen billig billig

Yamaha har forresten gått av med prisen for "pick up and play"

veldig lite feil med bassene til Yamaha ... ferdig satt opp ..... bare å plugge inn og spille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.