Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NY GITAR!:D (now with pix)


jealei

Anbefalte innlegg

heisann, da er jeg nå den heldige eier av en Ibanez s320 fikk den for 649 australske dollar, jeg kan sikkert ta noen bilder etterhvert viss det er interresse for det

den har en wizard II hals, jeg synes den var vannvittig digg, perfekt tykkelse, og glatt og fin, den har en zero resistance tremolo som er utrolig digg, den holder stemminga veldig bra, meeen... det er et lite men, jeg synes pu'sene som følgte med er alt for "muddy" og det ødelegger litt, så jeg tenker jeg skal bytte pickups, meeeen.... (nok et men her) jeg driter ikke penger akkurat, så jeg tror ikke det blir noen merkevare pu's "seymour duncan osv" så jeg vurderer da gfs pu's, men har ikke noe særlig peiling på dem, jeg har noen singelscoils og en rail humbucker på min squier strat som jeg synes er strålende, men her trenger jeg 2 fullsize humbuckers, og da tenkte jeg en rund "rolig" pu til neck, for cleane mer rolige pratier, og en litt mer hissig humbucker til lead, og når jeg trenger litt ekstra punch, dere kan anbefalle merkevare pu's også viss dere absolutt vil, men helst ikke så dyre:s

Endret av jealei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier jeg bare go for it!

Husk å kjøre 85 i bridge og 81 i neck, og ikke omvendt som er mest vanlig i Les Paul osv.!

EDIT: Hvorfor?

- 81 er for bright i bridgeposisjon i slike gitarer, 85 derimot er helt strøken

- 85 har mest output, og da vil du få vesentlig mer output ved bridge enn om du skulle gjort det omvendt :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom akkurat på at jeg sannsynligvis kommer til å selge et par Seymour Duncan pickuper når jeg setter EMG i Edwardsen min. Det har vært covers på dem, og det var en skikkelig hjemmemekk-løsning med bivoks og greier, så de kan gå ganske billig. Det er en JB til bridge og en 59 til neck. Flotte pickuper! Ellers har jeg et sett Bill Lawrence L-500 (XL+R) liggende som du også kan få billig :) Ga vel 1000 for begge to nye, inkludert alt.

Begge pickupparene passer utmerket til det du beskriver :)

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.