Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul Special


LesMarshall92

Anbefalte innlegg

Nei. Faded-gitarene er billigere fordi finishen er billigere.

På papiret ja, men faded-modellene har i mange tilfeller vist seg å være skikkelig crappy. Kan riktinok like gjerne være på grunn av ekstrem eksemplarforskjell eller råtten kvalitetskontroll, men...

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man kan vel si at alle gison lp'er er bedre enn epiphoner?

Etter ryktene, ja. Men i virkeligheten så finnes det Epiphone-gitarer som lett kan gruse de billige Gibson-gitarene i støvlene.

Disse er gjerne litt dyrere enn vanlige Epiphone og produseres i Japan. Husker ikke navnet.. Tror det er Elitist/elite-serien.

Og det finnes Gibson-gitarer som er helt ræv.. Og da foretrekker jeg faktisk enkelte Epier fremfor dem. Skal ikke mye til for å gjøre en Epiphone til en bedre spillbar gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker faktisk Special Faded modellene bedre enn Standard Faded, mye pga. uthulingen Standard har.

Tross manglende lønnetopp, null binding osv. føles derfor Special Faded mer ut som en skikkelig Les Paul enn Standard Faded.

Har en Les Paul Special Faded selv, og har prøvd SG Special Faded og Les Paul Standard faded i butikk.

Har aldri eid en "Gibson" Les Paul Standard "non-Faded" eller bede , men har eid en Orville, og de er da søren meg ikke langt ifra.

Har vel også prøvd litt av hvert i butikk, og av andre osv., så vil si jeg kan uttale meg om hva en Les Paul er og bør være osv. =p

edit: Prisen er forresten noe høy. Fikk min for 3500 kr med hardcase som jeg senere solgte for 1000 kr, men så var denne også modifisert en del.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes min nå solgte Epi SG G400 var en mye mer solid gitar en faren min sin Gibson SG faded f eks. De archtop'ene til epi er også veldig bra gitarer, sikkert på linje med Gibson.

EDIT: Litt på topic her, billige Gibsongitarer trenger ikke nødvendigvis være dårlige, Melodymakern min kosta en slikk og ingenting, og rocker noe innmari. Den er billig fordi det bare er en mik på den, samt at den ser ut til å være beisa. Men super gitar, uansett prisklasse

Endret av mrj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.