Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Volum-dropp når jeg skifter til singlecoilen i neck


Metalbrain

Anbefalte innlegg

Mornsann. Jeg kjøpte en sånn derre Squier tele fra marios julekalender til en tusing, og gitaren er finfin til prisen sånn generelt, bridge-humbuckeren er ok, neck-singlecoilen er ræl. Men samma det. Når jeg bytter fra humbuckeren i bridge til singlecoilen i neck (òg midt-posisjon, som tar opp lyden fra begge pickupene), så faller volumet skikkelig. Tør å si at volumet halveres, sånn cirka. Det jeg da lurer på, er om det skal være sånn? Eller er det indoneserne som har lagd gitaren som har slurva? :ninja: Har ingen erfaring med gitarer med blanda humbucker og singlecoil-oppsett av noe slag, så jeg vet ikke. Det er ganske irriterende..

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Humbuckere har jo generelt ganske mye mer output enn pinglecoils, så det må du nesten klare å leve med... Du kan evt. skru singlecoilen nærmere strengene, men du får nok ikke likt output uansett. Evt. investere i en slags singlecoil-size humbucker, guitarfetish.com har noen som er helt ålreite vet jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessda. Greit å vite :) Noen som har noen anbefalinger til en bedre singlecoil da? Har ikke lyst på noen singlecoil-sized humbucker, da dette ikke er noen singlecoil.. Lyst på en singlecoil til blues og clean. Kunne en "overwound" singlecoil vært noe da? Høyere output i sånne..

Sorry for rotete innlegg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessda. Greit å vite :) Noen som har noen anbefalinger til en bedre singlecoil da? Har ikke lyst på noen singlecoil-sized humbucker, da dette ikke er noen singlecoil.. Lyst på en singlecoil til blues og clean. Kunne en "overwound" singlecoil vært noe da? Høyere output i sånne..

Prøv først med å skru hals pu nærmere strengene og motsatt ved broa.

Personlig har jeg motsatt problem. På min tele med singlecoils har hals pu (no name vintage 50s spek) høyere output enn den ved broa (Fender CS pu).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, juster avstanden til strengene, det skulle jeg tro vil løse det.

Er vel ikke sånn at det nødvendigvis er mer output fra humbuckere, har vært borti single coiler med høy output og humbuckere med lav og vica versa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.