Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stratocaster sss eller hss


Nidhogg

Anbefalte innlegg

Jeg hører på alt fra Dimmu Borgir til Pink floyd, men har altid hatt lyst på en fender. Tittet på en Fender Lonestar HSS oppsett som var veldig god å spille på, men har begynt tvile på hvilket oppsett jeg vil ha. Jeg har en Ibanez RG 420 fra før som jeg er veldig fornøyd med og egner seg godt til metal.

Det som er poenget er at jeg har lyst på en gitar med andre egenskaper og elsker lyden av strat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på alt fra Dimmu Borgir til Pink floyd, men har altid hatt lyst på en fender. Tittet på en Fender Lonestar HSS oppsett som var veldig god å spille på, men har begynt tvile på hvilket oppsett jeg vil ha. Jeg har en Ibanez RG 420 fra før som jeg er veldig fornøyd med og egner seg godt til metal.

Det som er poenget er at jeg har lyst på en gitar med andre egenskaper og elsker lyden av strat.

SSS! Det er jo det som ER strat da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm- en SSH med coilsplit på Humbuckeren vil jo gi deg "begge deler", da. Men bare nesten.

Sant nok...!!! Men så er det jo det estetiske også da i tillegg... Uten at jeg har tenkt å lage noen opphetet diskusjon på smak og behag i den forbindelse...!!! Joda, trenger man den humbuckeren så er det jo greit nok... er man kun ute etter en rein strat så er valget veldig enkelt for min del ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :)

Jeg tenker så hardt jeg kan på hva jeg bør velge. En annen ting som bør tas i betraktning. Den HSSen jeg tittet på er som nevnt en Mexico Lonestar strat. Jeg har prøvd noen stratter rundt på div. foretninger og syns denne var like god å spille på som en American Standard. Nå tenker jeg halsen. Kun spillbarheten, sett bort i fra pickups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt hva du skal spille, jeg har 2 usa stratter, en med sss og en med hss. Skal du ha en allsidig gitar på alt fra metal til pusepop så går du for hss, og skal du bare spille pusepop ( alt som ikke er metal ) sånn som jeg har begynnt med går du for sss..........Eller noe sånt.

Uansett kan du ikke gjøre noe galt, strat is tha shit!!!!!!!

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter man med utseendet av en humbucker i bro på en Strat, finnes det da mye fint i humbuckerrails i forskjellige prisklasser. Da skal man ganske nære for å se at det er "juks".

Slike rails kommer aldri til å låte som en fullsize humbucker da... Det er det eneste negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett litt på diverse HSS split-alternativer.

Rio Grande lager humbuckere som er beregnet på splitting og låter bra.

Det er jo temmelig enkelt å innstallere HSS med coilsplit. Om dette er et alternativ for trådstarter.

Kjøp en HSS konfigurert strat og enten et potmeter med DPDT eller en DPDT-bryter som du borer hull til i plekterbrett eller noe.

Har hørt mye gode ord om Rio Grande's humbuskere og SD Jazz når man splitter de.

Men det greieste er vel å kjøpe en SSS strat, og eventuelt sette inn en rail i bro.

jeg selger Seymour Duncan JB.jr og Hot Rails for 500kr. stykket + frakt, om det er aktuelt.

Disse er også splittbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike rails kommer aldri til å låte som en fullsize humbucker da... Det er det eneste negative.

Uansett hvilken vei man ser på det.

En splittet HB vil ikke låte like bra som en vanlig Singlecoil, og en rail vil ikke låte like bra som en FSHB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.