Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige pickups? anbefall gjerne nettsteder..


Troll

Anbefalte innlegg

Noen som vet om nettsteder som selger billige Seymour Duncan eller Gibson-pickups i gull?

Har kikket litt på Ebay. Mye billige pickups der. Men i gull koster det vell fra 80-130$ per pickup.

Noen tips? Nettbutikker fra USA går fint også, så lenge prisene er greie.

Noen postet en nettside med mye billige SD pickups før hackingen, og jeg finner ikke igjen!

De solgte vanlig SD til $70 og i gull til $78. Nettsiden var brun/orange om det hjelper.. (tviler, men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAPP!

HAr prøvd å finne denne siden i evigheter nå. Tusen takk.

Jeg sier det bare en gang!

www.guitarfetish.com

Veldig gode pickups til en veldig billig penge. Samtidig kan man slippe å betale toll/moms når man får pakken (men skal ikke si slikt i forumet :P ).

Jojo, har faktisk vurdert de.

Men tror du at disse kan sammenlignes med Seymour Duncan? Er ute etter en god humbucker til cleans (SH-2) og en pickup med god vreng til bridge (SH-6 Distortion)

EDIT: Ettersom en god bridge pickup er det viktigeste, kan jeg jo kjøpe en SH-6 til bridge og en GFS-pickup til neck.

Viss noen anbefaler av god GFS humbucker til neck for gode cleans og leads, så ville det vært veldig fint!

Tenkte jeg kunne spart en del penger på denne måten.

Det er viktig at humbuckeren ser ut som en vanlig humbucker i gull.

EDIT2: Når vi først er i gang, så kan dere godt anbefale en god vrengpickup fra GFS også.

Bridgen brukes til metal, og jeg er ute etter en fyldig pickup som SH-6 med god vreng til chugga-chugga metal.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, tja.

Det kommer vel veldig an på. Personlig har jeg bare testet en modell som jeg er meget tilfreds med. Hvis du sender en PM til den hvite ravnen, eller lettere, hvis karen kommer innom denne posten er det bare å spørre han. Har inntrykk av at han har mange pickuper fra GFS og er veldig fornøyde med dem.

I mellomtiden kan du sjekke ut siden til GFS og youtube-filmer. Er jo som sagt veldig billige pickups! Jeg har ihvertfall ikke angret et eneste sekund:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på hva Thomann ha rå by på. Og akkurat på den pickupen jeg ville gå for, så har de gjort ett eller annet med beskrivelsen..

http://www.thomann.de/se/seymour_duncan_sh6b_ncov.htm

Den ser veldig gull ut. Men beskrivelsen sier at dette er en med nickel covers. Tror dere at de har feil bilde eller feil text?

Typisk :P

Så at det er en del andre alternativer med gullcovers.

Blant annet forskjellige Gibson pickups i forskjellige prisklasser og andre SD pickups som SH4, SH5, SH15.

Vil disse kunne måle seg med SH-6 til metal eller? Er som sagt ute etter en gjerne litt fyldig chugga-chugga metalvreng.

EDIT: Ser at SD-nettsiden beskriver SH-15 som en god vrengpickup sammen med high gain amper.

17.68k output i bridge.

Noen som vet noe om SH-5, Sh-15 eller Gibson pickups ift metal og SH-6?

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk også ute etter en ny bridge pickup til metal. Folk sier generelt at GFS er gode pickups i forhold til pris. Jeg har aldri prøvd pickups fra dem, så jeg kan ikke si meg verken enig eller uenig. Det ligger masse lydklipp på youtube av forskjellige pickups. Nå synes ikke jeg at youtube er et godt sted å bedømme lyd, ser heller på det som en start så man har noe å gå ut i fra.

Vurderer å kjøpe fra Bare Knuckle, selvom det koster. Du kan jo sende dem en mail og si hva du ønsker, så får du masse hjelp fra ålreite folk. MERK, de åpner ikke igjen før 5. januar, så smør deg med en neve tålmodighetskrem =)

Ellers finnes det flere steder du kan få kjøpt billige pickups. De fleste anser jeg som juggel og fanteri og holder meg derfor til butikker folk har god erfaring med

Håper du finner det du vil ha, i så fall får du si ifra hvis jeg fortsatt leter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh, ja, Å finne pickups er jo ikke noe særlig stress. Men SH-6 i gull er ikke akkurat det vanligste på markedet.

Jeg har bestemt meg for å prøve meg på Seymour Duncan's SH-6 når jeg får lønning. Låter helt sikkert bedre enn stock pickupsa i Epien uansett, så.

Og enten beholde stock pickupen i neck eller bestille noe fra GFS. Ihvertfall så gidder jeg ikke bruke mye peng på bridgepickupen.

Syns stockpickupen låter veldig tykk med distortion og veldig fin med cleans. Godt nok for meg akkurat nå.

Så jeg får punge ut med en tusenlapp ++ for en SD SH-6 i gull. Kosta "bare" 80-90 grønne på Ebay.

Har egentlig vært fornøyd med gitaren som den er nå i mange år. Tror jeg blir mer fornøyd med en SH-6. Så jeg får bare satse på det. :P

Har forresten hørt lydklipp av GFS-pickups. og det virker som de låter veldig likt de stockpickupsa som er i Epien nå. Alnico pickups eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.