Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg er nybegynner HJÆÆÆÆLP


diablo2001

Anbefalte innlegg

Sikkert en bra sang og begynne med, begynt med den selv.. Men det er lurt å lære seg skalaer, noter og husk teorien...

Men det viktigeste er at du spille sanger du liker selv, hjelper veldig med motivasjonen. Anbefaler at du laster ned Gitar Pro 4, der kan du finne tabs til alle sanger..

Lykke til!! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Men det er lurt å lære seg skalaer, noter og husk teorien...  

Nå er jeg litt uenig i det der ;-)

Jeg syns at for en som er HELT fersk, bør man i starten konsentrere seg om åpne grep og lære seg enkelte sanger. Dette trener opp finger muskelaturen, og man får økt kontroll over fingrene. Det er også smart å øve timing. Dette kan du gjøre ved å f.eks. lære deg en kjent lett sang, og være veldig obs på å få inn riktig timing og rytme.

Etterhvert kan du begynne å fordype deg mer i teori osv. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vere sant det, men siden han kunne halve "Nothing Else Matthers", så tenkte eg at han hadde spilt litt lengre, men leste igjen og han hadde vist bare spilt i en uke, så eg må vel si meg enig med deg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke noter, skalare osv. er viktig... :P

Har spilt i tre måneder ca, kan mange sanger, har brukbar teknikk (dvs. jeg lærer ganske fort, og kan en del), men kan ikke et eneste grep og ikke en eneste akkord/note... Man kan si det sånn at jeg ikke kan en dritt, men har spilt live med band, og øver ofte med band, holder på å lage egen sang nå, og når jeg lærer andres sanger så bruker jeg bare tabs...

Skal nok lære akkroder etc. etterhvert, men har ikke giddet ennå.

Har ikke hatt bruk for det er vel mer rett å si. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deryck:

Det det må jo sies å være utrolig dumt av deg!