Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson Les Paul BFG


kloe

Anbefalte innlegg

Hei alle

Er ny på forumet men har spillt gitar i ganske mange år (12+) men jeg har stort sett spillt på såkalte kopier (fender etc)

Klina til å kjøpte en Gibson Les Paul BFG å den kommer om en dag eller to

Blir "småsyk" av ventinga :) Ser den får en del skryt på div sider men jeg lurer på om det er noen av brukerene her som har posetive/negative erfaringer med denne gitaren?

Samt for å få utnytta denne modellen opptimalt hvordan forsterker skal kjøpes? :)

Håper på seriøse svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) xshorteyx

Ja finishen er någet spesiel men håper sounden i gitaren er slik jeg har lest, mange skryter av lyden men som sagt litt "Skepsis" ved en "billig" les paul

Skjeønner at den er ribba sånn finishmessig men hvis resten Gibson standard da bør dette bli en opptur :)

Kom gjerne med flere erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gitaren er faktisk veldig bra til de fleste sjangre. Jeg er ingen gibson man, men alt med p90 i finner jeg interessant ;)

Tested denne på en god fendercombo, låt knall det! :) God varm lyd i neck og en bridgepickup man forventer av en les paul :)

Og gratulerer så mye foresten! Ny gitar er alltid stas!

Endret av Earfalas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rock egentlig, er frehley, angus, slash fan

Har blitt en del hendrix, vaguahn +++ idet siste å jeg er klar over at de streber til fender

Hørte mye på ac, gnr på tidlig 90 tall snt 80 tall å ble prega men etterhvert som jeg ble "bedre" ble ting som Kiss, AC/DC litt "enkelt"

Så nå er det litt av alt

Mest clear sound for tia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet BFGen i Skottland i fjor, ble ganske imponert. Nydelig clean-lyd med P90en, og ellers en herlig LP-lyd med bridge-pickupen. Jeg var ikke HELT forelsket i finishen, men den var absolutt kul. Matt finish på halsen er topp, da jeg ikke liker glossy lakk da den lett føles litt "sticky".

På høyt volum med masse vreng kan jeg tenke meg at pickupen kan skape litt feedback-trøbbel, da den ikke er vokset. Jeg ville kanskje vurdert å skifte bridge-pickupen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.