Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hurtigkjøp til under 6k


Aspmyra

Anbefalte innlegg

Jeg vet jeg har en lignende tråd på kjøp/salg-forumet men tenkte det var lurt å ha en advice-tråd.

Har foreløpig ikke satt meg så alt for mye inn på rørforsterkere, men har kommet så langt at jeg har dem i tankene.

Fender Hot Rod Deluxe og Marshall Dual-forsterkere har blitt anbefalt. Jeg spiller for det meste pop, rock, blues og lignende.

Er for tiden uten band, det vil si det blir mye hjemmespilling. Men liveopptredener blir det vel noen av likevel.

Er derfor ute etter en real amp. som funker bra på scenen og som har en respektabel pris rundt 6k gjerne under. Jeg kjøper brukt så det blir nok ikke noe problem. Fremtidig plan med å droppe pedaler for det meste og gå for en Boss effekt-prosessor med utallige muligheter. Clean-channel er for min del viktigst.

Hadde vært kjempebra om noen kunne komme med kloke ord angående disse forsterkerne eller eventuelle andre alternativer som dere vet om.

Om det er noen som har til salgs også kan dere bare ta kontakt så skal jeg vurdere tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa i den forrige tråden: Hot Rod`ene låter helt fint til prisen, men byggekvaliteten er ræva.

Andre alternativer jeg vil anbefale er Traynor YCV 40 eller 50, Koch Studiotone/Multitone, Peavey Classic. Alle disse låter fint og du får dem for under 6k skulle jeg tro.

Dropp Boss-brettet og kjøp deg noen gode pedaler heller. Etterhvert finner du ut at det er bedre med en god cleanlyd, en god rytmevreng, en solovreng og kanskje litt klang og delay, enn å ha 400 forskjellige presets som låter klin forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, skal du først bruke såpass er rør tingen!

Transistor er god på clean, men det blir veldig "klinisk" clean. Funker forsåvidt fint det, men bare om du KUN skal spille clean.

Så fort du skal bruke et snev av vreng ville jeg anbefalt rør, men det er bare min mening da. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.