Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Inputs/ kabler til lydkort


Anbefalte innlegg

Vel, uhm- hvis PC-en har så mange interrupts ledig at alle blir med, vil ikke latency på USB bli større enn FW? Er det bra nok, så er det bra nok..

Når det er sagt, USB 1.1 er ikke akkurat "up to date", og kun "linein" er ikke noe å skryte av, da de fleste gitarer gir et signal som er alt for lavt til en slik inngang.

Jeg foreslår at du heller bytter ut denne boksen til en sak med en litt mer fleksibel inngang, og bruker ampsimulator på maskinen din i stedet for å kjøpe en preamp, som du egentlig har behov for. Det trenger ikke å bli mye dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? Det er så sabla mange ting jeg ikke aner hva er..

Hva er interrupts? Hva er "linein"?

Hvordan ser en en sak med litt mer fleksibel inngang ut?

Mener du at jeg burde kjøpe en preamp, men sløyfe preampen og bruke en preampsimulator på datamaskinen (noe jeg heller ikke har peiling på hva er) for å forsterke signalet nok til at jeg kan koble gitar til "linein"?

Jeg er ny på dette feltet, mye jeg ikke forstår http://forum.gitarnorge.no/style_emoticons...ault/unsure.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dette lydkortet, DigiDesign Mbox 2 mini:

DIGIDESIGN_MINI.jpg

- Må jeg kjøre elgitaren gjennom en forsterker for at jeg skal kunne ta opp inn i lydkortet? Hva slags kabel trenger jeg da?

- Kan jeg koble en akustisk gitar direkte inn i gitar-inputen og ta opp?

- Er det mindre fordelaktig at det bruker USB 1.1?

- Ja og nei. Du kan sette en mikrofon foran forsterkeren og plugge den inn i lydkortet, eller du kan plugge gitaren rett inn i der det står "Line/DI", og bruke forsterkersimulerende program på PCen.

- Ja, men ikke forvent kremlyd. ;)

- I ditt tilfelle: Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.