Web Analytics
Jump to content

Fuzz

ChrSB
 Share

Recommended Posts

Tja, ble tynt med info ja.

Når det gjelder fuzz-typen skal det være Hendrix- og Clapton stil. Ellers kan jeg også nevne Gary Moore som et godt eksempel på type lyd, link: http://www.youtube.com/watch?v=XXYjEMTQRm0

Budsjettet kommer an på. Jeg bruker pengene på det jeg synes er et godt kjøp. Enklere sagt, ikke tenk så mye på pris når dere skal gi forslag, men det må jo selvfølgelig være innenfor rimelighetens grenser. Jeg er mest ute etter tone og kvalitet.

Forsterkeren er en Hotrod Deluxe hvor jeg bruker en Fender Strat med Fat PAT- og noiseless mikker.

Håper denne infoen hjalp. ^_^

Tja, ble tynt med info ja.

Når det gjelder fuzz-typen skal det være Hendrix- og Clapton stil. Ellers kan jeg også nevne Gary Moore som et godt eksempel på type lyd, link: http://www.youtube.com/watch?v=XXYjEMTQRm0

Budsjettet kommer an på. Jeg bruker pengene på det jeg synes er et godt kjøp. Enklere sagt, ikke tenk så mye på pris når dere skal gi forslag, men det må jo selvfølgelig være innenfor rimelighetens grenser. Jeg er mest ute etter tone og kvalitet.

Forsterkeren er en Hotrod Deluxe hvor jeg bruker en Fender Strat med Fat PAT- og noiseless mikker.

Håper denne infoen hjalp. ^_^

Well det klippet med GM er vel bare en JCM2000 dual super lead og ikke no fuzz. Til Hedrix lyd syntes jeg Fulltone sine greier funker bra, men det er jo på en marshall da, ellers er også analogman Sun Face en av de beste fuzzface jeg har prøvd og den eneste jeg syntes låter som Gilmour. Med en Fender trenger du kanskje noe med litt mer vreng som en eller annen tone bender clone eller BM clone. Kommer litt na på hvordan du setter ampen.